Eigenschap:Agenda

KennismodelKennismodel GEMMA 2.0
TypeTekst
Geldige waarden
Meerdere waarden toegestaanNee
Weergave op invulformulierenTekstvak
Defaultwaarde
Toelichting
Specialisatie van
Tonen op schermJa
UploadableNee



Deze eigenschap wordt gebruikt door de volgende elementtypen:

Showing 20 pages using this property.
A
'''1. Opening en mededelingen (9:30)''' '''2. Inhoudelijke toelichting ‘Roadmap KING’ door Jan Maessen (KING) (10:00 – 12:00)'''<br /> Vanuit de DA2020 wordt de KING Roadmap ontwikkeld. De roadmap kan gemeenten helpen om beter voorbereid te zijn op de veelheid en diversiteit aan ontwikkelingen en bijbehorende taken die op hen af komen. De roadmap geeft daarbij ook inzicht in de planning van KING producten in het kader van deze ontwikkelingen. Esther Hengelenveld (projectleider Implementatie DA2020) en Jan Maessen (communicatie adviseur KING) lichten de Roadmap toe. '''Lunch (12:00)''' '''3. Discussie (12:45)'''<br /> Naar aanleiding van de toelichting op de Roadmap, willen we de volgende vragen bespreken. A. In- en aanvullen ontwikkelingen Roadmap<br /> B.Op welke manier helpt deze systematiek gemeenten? <br /> C. Wat moet er in de Roadmap terugkomen? Welke onderdelen helpen je het meest? <br /> D. Welke onderdelen hebben een verbinding met GEMMA en wat moet daarvoor in GEMMA worden verankerd? Hoe kan GEMMA gemeenten helpen bij de ontwikkelingen in de Roadmap? '''4. Rondvraag en sluiting (15:00)'''  +
'''1. Opening en mededelingen (9:30 uur)'''<br /> '''2. Toelichting Gemeentelijke Gemeenschappelijke Infrastructuur (GGI) en Gemeentelijk Overheids Netwerk (GON) door Peter Klaver (KING) (9:45-12:00 uur)'''<br /> Met de gemeentelijke Digitale Agenda 2020 (DA2020) zetten de gemeenten stappen in het vernieuwen van hun informatievoorziening om de uitvoering en de (online) dienstverlening aan haar burgers en bedrijven te verbeteren. KING en VNG ondersteunen gemeenten hierin o.a. naar een meer collectieve gemeentelijke ICT-infrastructuur; de Gemeentelijke Gemeenschappelijke Infrastructuur (GGI). Een van de 1e stappen ontwikkeling van de GGI wordt gevormd door de realisatie van o.a. het Gemeentelijk Overheids Netwerk (GON), een veiligheidsvoorziening voor dataverkeer. Het GON is een virtueel privaat datanetwerk (VPN) voor gemeenten. Peter Klaver zal de GGI toelichten zowel wat betreft visie, doelstellingen, relatie met bestaande overheidsnetwerken en de eerste beoogde functies op landelijk niveau. '''Lunch (12:00-12:45 uur)'''<br /> '''3. Discussie met de deelnemers over GGI (12:45-14:15 uur)'''<br /> In de middag gaat Peter in een gesprek met de deelnemers over hoe we GGI/GON kunnen inzetten voor gemeenten en gemeentelijke samenwerkingsverbanden. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van de volgende vragen. A. Wat voor functies en diensten zou je aan GGI/GON en de datalaag willen koppelen?<br /> B. Hoe helpen deze diensten gemeenten en welke prioriteiten zouden we moeten stellen?<br /> C. Op welke wijze zouden we de GGI mee kunnen nemen binnen de GEMMA<br /> D. Hoe kunnen we de GGI en het GON gebruiken op weg naar gegevenslandschap en om de generieke datalaag te realiseren?<br /> '''4. Terugkoppeling verzamelde input Cloudstrategie door Rob Heimering (14:15-14:30 uur)'''<br /> Naar aanleiding van vorig overleg is aan de leden gevraagd input te verzamelen op Cloudstrategie en deze te sturen naar Rob. Rob geeft een korte terugkoppeling, waarna wordt besproken hoe nu verder hiermee. '''5. Verbreding deelnemers Adviesgroep Informatievoorziening (14:30-14:45 uur)'''<br /> '''6. Agenda volgende keer (14:45-15:00 uur)'''<br /> '''7. Rondvraag'''<br />  
'''1. Opening en mededelingen (9:30-9:45 uur)'''<br /> '''2. Korte toelichting op het thema 'Intrastructuur in GEMMA' en het programma (Theo Peters) (9:45-10:00 uur)'''<br /> '''3. Toelichting thema (Sander Rodenhuis, architect bij gemeente Haarlemmermeer) (10:00-12:00 uur)'''<br /> Sander Rodenhuis zal voor de inhoudelijke toelichting twee verschillende, door hem ontworpen, modellen laten zien als voorbeeld en input voor de discussie in de middag. '''Lunch (12:00-12:30 uur)'''<br /> '''4. Discussie (12:30-14:00 uur)'''<br /> Aan de hand van onderstaande vragen:<br /> A. Wat hebben gemeenten n.a.v. de voorbeelden uit de ochtend op generiek gemeentelijk niveau aan infrastructuur in GEMMA nodig?<br /> B. Welke architectuur hoort daarbij? <br /> C. Welke functies hebben gemeenten in de cloud ondergebracht? Hoe is de verhouding daartussen? D. Welke afspraken en contracten met de leverancier horen hier bij? <br /> E. Welke dilemma’s, bijv. informatiebeveiliging en privacy, spelen een rol? <br /> F. Hoe organiseer je de (technische) verbinding tussen verschillende applicaties die in verschillende clouds draaien? <br /> G. Welke onderdelen hiervan zijn te collectiviseren? En op welke manier zou dit moeten worden georganiseerd voor gemeenten?<br /> '''5. Omgevingswet (14:00-15:00 uur)'''<br /> De adviesgroep wordt regelmatig om input gevraagd op diverse architectuurschetsen uit het programma DSO. Uit de groep is de behoefte naar voren gekomen naar wat meer achtergrond en context. Hiervoor sturen we 3 documenten mee (deze zijn nog niet vastgesteld, dus ze mogen nog niet op GEMMA Online). We geven nog een korte toelichting op deze documenten en de planning en context van het DSO en inventariseren verdere vragen/behoeften van de werkgroep. '''6. Rondvraag en sluiting (15:00 uur)'''<br />  +
E
'''1. Opening en mededelingen (start 9.30)''' '''2. Verslag en actiepunten (13 oktober 2016)'''<br /> '''3. Stand van Zaken''' '''4. Discussie: nut en noodzaak kerngegevens''' :Zie vergaderstuk '''5. IM Verhuisaangifte: wat modelleren we nu?''' :In het voorgaande overleg hebben we het informatiemodel van de Aangifte verhuizing besproken. Daarover ontstond discussie die daarna verder is gevoerd. Bepalend lijkt vooral te zijn de toestand die gemodelleerd wordt: de aangifte cq. het (moment van) doen van aangifte dan wel de verwerking hiervan door de gemeente. Gedurende dit agendapunt pogen we de kaders te bepalen voor het modelleren van aangiften. '''6. Informatiemodellen STOP en IMOD en de rol van expertgroep''' <br/> :In opdracht van het ministerie van IenM worden de informatiemodellen STOP (standaard voor officiële publicaties) en IMOD (Omgevingsdocumenten) opgesteld door Kadaster en Geonovum. De uitkomsten hiervan zijn relevant voor gemeenten en van invloed op hun informatiehuishouding. Het lijkt raakvlakken te hebben met bijvoorbeeld het RGBZ. In dit agendapunt pogen we tot kaders en handelwijzen te komen voor de opstelling en betrokkenheid van de expertgroep ten aanzien van deze modellen en de ontwikkeling daarvan. '''7. Rol van de expertgroep Informatiemodellen binnen de Nieuwe Aanpak''' '''8. Rondvraag en sluiting'''  +
'''1. Opening en mededelingen (start 9.30 uur)''' '''2. Verslag en actiepunten (overleg 23 maart 2017)''' '''3. Definitieve wijzigingsvoorstellen ImZTC en RGBZ n.a.v. Selectielijst'''<br> :Zie wijzigingsvoorstel en oplegnotitie (in zip-file) '''4. Terugkoppeling''' '''a. Informatiemodellen productaanvragen Verhuisaangifte en Overlijdenaangifte''' '''b. Informatiemodel MLO (TMLO)''' '''c. IM OpenRaadInformatie (in ontwikkeling)''' '''5. Metamodel KKG wat betekent dat voor het MIG''' '''6. Stand van zaken DSO''' '''a. Algemeen''' '''b. Bedrijfsobjectenmodel Omgevingswet Gemeenten (in ontwikkeling)'''<br> :ad. b: Zie document met concept-uitwerking '''7. Rondvraag en sluiting '''  +
'''1. Opening en mededelingen (start 9.30)''' '''2. Verslag en actiepunten (26 mei 2016)''' '''3. Stand van zaken RSGB 3.0''' '''4. Aangifte verhuizing''' <br /> Zie vergaderstuk. '''5. Scope RGBZ''' <br /> Over de dagelijkse omgang met documenten, zie vergaderstuk. '''6. Selectielijst''' <br /> Zie vergaderstukken (hoofddocument: EgIM 20161013 ag 6 - ImZTC en RGBZ wijzigingsvoorstel ...) '''7. Stand van zaken Metamodel''' '''8. Rondvraag en sluiting'''  +
1. Opening & Mededelingen 2. Verslag en actiepunten vorige vergadering 3. Update: Omgevingswet en DSO 4. Goedkeuring ImZTC 2.2 en RGBZ 2.0 5. RSGB3: goedkeuring over voorstel ‘wijzigingen van BRP naar GBA Pauze 6. Update: Common ground en gegevenslandschap 7. Bespreking discussiestuk Agile aanpak informatiemodellen -de rol van de expertgroep IM bij deze ontwikkelingen 8. Rondvraag en sluiting Aansluitend lunch  +
# Opening & Mededelingen # Verslag en actiepunten vorige vergadering # Common ground en gegevenslandschap # Van BRP naar GBA/RNI in RSGB 3.01 # Update ORI # RGBZ in de toekomst: opsplitsing in meerdere generieke informatiemodellen # Rondvraag en sluiting Aansluitend lunch   +
'''1. Opening en mededelingen (start 9.30)''' '''2. Verslag en actiepunten (1 december 2016)''' '''3. Aanpassen ImZTC en RGBZ aan nieuwe Selectielijst''' <br> :Zie voorstel. '''4. Omgevingswet en informatiemodellen volgens Geonovum (Paul Jansen)''' '''5. Nieuwe versie IMBAG''' '''6. Rondvraag en sluiting '''  +
# Opening en mededelingen # Verslag en actiepunten <br>a. Juni 2015<br>b. Augustus 2015 # RSGB 3.0<br>a. Goedkeuren<br>b. Vervolg RSGB 3.0<br> # Metamodel # Rondvraag en sluiting   +
1. '''Opening en mededelingen (start 9.30)''' 2. '''Verslag en actiepunten''' (september 2015) 3. '''Stand van Zaken'''<br> a. RSGB 3.0 in nieuwe metamodel [zie bijlagen], (Ellen en Remko)<br> b. RGBZ en imZTC (Arjan) 4. '''Betrokkenheid Expertgroep bij andere ontwikkelingen op gebied van informatiemodellen, zoals bij GeoNovum en Kadaster''' 5. '''Omgevingswet''' (Arjan) <br /> Wat wil de expertgroep meegeven aan de personen die bezig zijn met het opstellen van de verschillende informatiemodellen 6. '''Hoe om gaan met Aanvullende Elementen''' (Arjan) 7. '''Mogelijke agendapunten voor komende vergaderingen''' 8. '''Rondvraag en sluiting'''  +
1. Opening & mededelingen 2. Verslag en actiepunten vorige vergadering 3. Presentatie Objectenregistratie (door Marcel Rietdijk) 4. Aanpassingen RGBZ a.g.v. nieuwe versie ZaakDocumentServices (zie notitie) Pauze 5. Stopzetten RSGB in huidige vorm (zie notitie) 6. Rondvraag en sluiting  +
# Opening en mededelingen # Openstaande punten RSGB 3.0 <br>a. DatumMogelijkOnvolledig, DatumMogelijkOnbekend (BRP) en geen waarde<br>b. Huishouden<br>c. Overig gebouwd object en overig bouwwerk<br>d. Nevenadressen<br> # Metamodel # Vervolg RSGB 3.0 # Rondvraag en sluiting   +
L
# Opening <br>Kennismaking. Doel van deze bijeenkomst. # Doel van, en aanleiding tot het koppelvlak StUF-BG-BRK <br>Zie het Plan van Aanpak, hoofdstukken 1 tot en met 3. # Aanpak verkrijging koppelvlak StUF-BG-BRK <br>Zie het Plan van Aanpak, hoofdstukken 4 tot en met 6. # Inhoudelijke kaders<br>Discussie en richtingbepaling op drie onderwerpen: <br>- gebeurtenissen, <br>- zakelijke rechten (verschil BRK t.o.v. AKR cq. RSGB 2.0) en <br>- referentiecomponenten en interacties. # Implementatie BRK-levering en StUF-BG-BRK-koppelvlak <br>Strategieën voor de implementatie van BRK-levering. Zie ook de KING website, http://kinggemeenten.nl/secties/basisregistratie-kadaster-bkr/basisregistratie-kadaster-brk. # Vervolgafspraken # Rondvraag   +
# Opening # Verslag vorig overleg en actiepunten # Terugkoppeling gemeentelijke BRK-expertisegroep GeoBeraad # Discussiepunten uit review <br><small>Het belangrijkste discussiepunt is de wijze van omgaan met gebeurtenissen, zoals: <br>- meer gebeurtenissen of alleen die waarin meer dan één kadastraal object betrokken is? <br>- gebeurtenissen waarbij de kadastrale objecten verspreid over meerdere leveringen (dagen) geleverd worden. <br>- relatie tot stukdeelomschrijvngen; gebeurtenissen of extraElement? <br>- een mutatie op een kadastraal object één keer (enkelvoudig of als onderdeel van een gebeurtenis-bericht) of twee keer (enkelvoudig en, indien van toepassing, als onderdeel van een gebeurtenis-bericht) <br>We bespreken ook het document met het verzamelde commentaar en de reactie daarop van KING (voor zover daarover vragen zijn).</small> # Vervolg en afspraken # Afsluiting   +
# Opening # Stand van zaken # Verslag vorig overleg en actiepunten # Discussiepunten uit review <br>We nemen de koppelvlakbeschrijving door op basis van de gerezen discussiepunten. Vooralsnog zijn dit: <br>- Gebeurtenissen: zijn ze dit? Ook WOZ-gerelateerde gebeurtenisssen? <br>- Signaleren mutaties op natuurlijke en niet-natuurlijke personen <br>- Mutatiesoort: correctie of anders? <br>- Referentie-architectuur en implementatievarianten <br>- Zie de vragen in het document <br>Andere discussiepunten bij voorkeur voorafgaand aandragen # Vervolg en afspraken # Afsluiting   +
R
# Opening en mededelingen # Notulen van de vorige vergadering en actielijst # Uitvoering plan vernieuwing StUF <br> 3a: Stand van zaken t.o.v. plan van aanpak en afspraken vorige Regiegroep<br>3b: Beeld over uitvraag over scope van de vernieuwing onderlaag <br> 3c: Advies Solventa over vervanging horizontale sectormodellen StUF-BG en StUF-ZKN<br>3d: Besluitvorming over werkwijze/scenario reacties op uitvraag onderlaag, advies Solventa en andere leerpunten is vorm te geven<br> # Stand van zaken diverse standaardisatie trajecten # Rondvraag en sluiting   +
# Opening en mededelingen # Notulen van de vorige vergadering en actielijst # Stand van zaken diverse standaardisatie trajecten # Vaststelling berichtenstandaard Kadastrale mutatieservices 1.0 # Inhoudelijke duiding vernieuwde StUF familie # Praktijkbeproeving aanvullendeElementen: E-formulieren in Zaak- en Documentservices en de noodzaak van aanvullendeElementen in StUF-Zaken # Rondvraag en sluiting   +
# Opening en mededelingen # Notulen van de vorige vergadering en actielijst # Vaststelling koppelvlak geoBAG # Vervolg n.a.v. Onderzoek StUF en mini-conferentie StUF van gemeente Den Haag <br><br>Pauze<br><br> # Stand van zaken roadmap nieuwe standaarden RSGB/RGBZ/StUF # Handreiking voor het toepassen van ZTC # Stand van zaken diverse standaardisatie trajecten # Rondvraag en sluiting   +
# Opening en mededelingen # Notulen van de vorige vergadering en actielijst # Proces en voorwaarden gebruik aanvullendeElementen (actiepunt 144) # Opstellen van een handreiking voor het toepassen van ZTC (actiepunt 116) # Roadmap nieuwe set van standaarden, beeld vanuit meerdere invalshoeken en voorstel vaststelling RSGB bevragingen on hold te zetten <br> 5a Pilot beoogde StUF verbeteringen<br> 5b Positionering RFC’s vanuit de StUF expertgroep <br><br> ''pauze'' <br><br> 5c Terugkoppeling inventarisatie huidige StUF toepassing<br>5d Conclusies en aanbevelingen vanuit de regiegroep<br> # Stand van zaken diverse standaardisatie trajecten # Rondvraag en sluiting   +
Deze pagina is het laatst bewerkt op 8 feb 2017 om 21:40.