Zaakgericht werken in de praktijk: verschil tussen versies

Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Cocreatie
{{Cocreatie
|Cocreatiepublicatie=Cocreatie
|Cocreatiepublicatie=Cocreatie
|GEMMAOnlinebeheerder=Beheerder zaakgericht werken
}}
}}
[[Categorie:Zaakgericht werken]]
[[Categorie:Zaakgericht werken]]
Regel 6: Regel 7:


We pretenderen niet de wijsheid in pacht te hebben. Ongetwijfeld zijn de artikelen voor verbetering vatbaar of is een andere zienswijze ook mogelijk. Wij zien het publiceren hiervan als een manier van kennisontwikkeling. U kunt daaraan bijdragen door middel van de meedenkpagina (zie het tabje "denk mee" bovenaan iedere pagina).  
We pretenderen niet de wijsheid in pacht te hebben. Ongetwijfeld zijn de artikelen voor verbetering vatbaar of is een andere zienswijze ook mogelijk. Wij zien het publiceren hiervan als een manier van kennisontwikkeling. U kunt daaraan bijdragen door middel van de meedenkpagina (zie het tabje "denk mee" bovenaan iedere pagina).  
[[NUP Zaakgericht werken|Dienstverlening, bedrijfsvoering en informatievoorziening in relatie tot zaakgericht werken]]


[[Hoofd- en deelzaken en gerelateerde zaken]]
[[Hoofd- en deelzaken en gerelateerde zaken]]
Regel 17: Regel 20:
[[Zaakgericht werken in de keten]]
[[Zaakgericht werken in de keten]]


Deze artikelen maken deel uit van het [[Thema Zaakgericht werken|thema Zaakgericht werken]].<!-- Page revision date: 2015-09-22T08:46:38Z -->
[[Zaakgericht werken in het Sociaal domein]]<!-- Page revision date: 2016-10-25T12:58:27Z -->

Versie van 26 okt 2016 04:18


Van de diverse architectuurproducten van KING op het gebied van het zaakgericht werken wordt in de dagelijkse praktijk door gemeenten veelvuldig gebruik gemaakt. Soms bewust, soms onbewust. Zo vindt gegevensuitwisseling tussen (‘gekoppelde’) applicaties plaats met behulp van de berichtenstandaarden StUF-ZKN of Zaak-Document-Services die weer gebaseerd zijn op de gegevensstandaarden RGBZ en ImZTC. Deze zijn in bijvoorbeeld zaaksystemen verwerkt. Voor effectieve behandeling van zaken is het zinvol om te weten hoe deze en andere architectuurproducten in de praktijk toegepast moeten of kunnen worden. KING ontvangt daarover regelmatig vragen en verschaft daarop antwoorden. Ook worden in werkgroepen regelmatig notities vervaardigd waarin praktijkkennis is vervat om de architectuurproducten verder te ontwikkelen. Al deze antwoorden en notities zijn voor een breder publiek van belang. De verwijzingen naar dergelijke artikelen treft u hieronder aan.

We pretenderen niet de wijsheid in pacht te hebben. Ongetwijfeld zijn de artikelen voor verbetering vatbaar of is een andere zienswijze ook mogelijk. Wij zien het publiceren hiervan als een manier van kennisontwikkeling. U kunt daaraan bijdragen door middel van de meedenkpagina (zie het tabje "denk mee" bovenaan iedere pagina).

Dienstverlening, bedrijfsvoering en informatievoorziening in relatie tot zaakgericht werken

Hoofd- en deelzaken en gerelateerde zaken

Klantcontacten en het RGBZ

Metadatering van dossiers en documenten

Metadateren van zaakdossiers conform het TMLO

Zaakgericht werken in de keten

Zaakgericht werken in het Sociaal domein

Deze pagina is het laatst bewerkt op 26 okt 2016 om 04:18.