Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze eerste fase in het verkennen van een initiatief betreft de administratieve intake, het verzamelen van relevante informatie, het bepalen ven de regievoerder (wanneer er meerdere ketenpartners betrokken zijn), het toewijzen van een initiatiefmanager en het samenstellen van een (zo nodig interbestuurlijk) team voor uitvoering van de verkenning. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze eerste fase in het verkennen van een initiatief betreft de administratieve intake, het verzamelen van relevante informatie, het bepalen ven de regievoerder (wanneer er meerdere ketenpartners betrokken zijn), het toewijzen van een initiatiefmanager en het samenstellen van een (zo nodig interbestuurlijk) team voor uitvoering van de verkenning. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief'. In deze fase in het bedrijfsproces bespreken de betrokken partijen het initiatief in termen van mogelijkheden. Wenselijkheid, haalbaarheid en impact worden beoordeeld en de gewenste aanpak voor de ontwerpfase wordt bepaald. De gemeente bepaalt intern de rol die zij wil spelen en plant zo nodig het vervolgtraject. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief'. In deze fase in het bedrijfsproces bespreken de betrokken partijen het initiatief in termen van mogelijkheden. Wenselijkheid, haalbaarheid en impact worden beoordeeld en de gewenste aanpak voor de ontwerpfase wordt bepaald. De gemeente bepaalt intern de rol die zij wil spelen en plant zo nodig het vervolgtraject. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief'. In deze fase in het bedrijfsproces bespreken de betrokken partijen het initiatief in termen van mogelijkheden. Wenselijkheid, haalbaarheid en impact worden beoordeeld en de gewenste aanpak voor de ontwerpfase wordt bepaald. De gemeente bepaalt intern de rol die zij wil spelen en plant zo nodig het vervolgtraject. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze fase van het bedrijfsproces richt zich op afstemming met en begeleiding van de initiatiefnemer bij het opstellen van een ontwerp voor het initiatief op basis van de uitkomsten van de verkenningsfase. In deze fase worden belangrijke keuzes gemaakt ten aanzien van ontwerp en inpassing van het initiatief, daartoe worden ketenpartners en (andere) belanghebbenden nauw betrokken in het proces. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze fase van het bedrijfsproces richt zich op afstemming met en begeleiding van de initiatiefnemer bij het opstellen van een ontwerp voor het initiatief op basis van de uitkomsten van de verkenningsfase. In deze fase worden belangrijke keuzes gemaakt ten aanzien van ontwerp en inpassing van het initiatief, daartoe worden ketenpartners en (andere) belanghebbenden nauw betrokken in het proces. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze fase van het bedrijfsproces richt zich op afstemming met en begeleiding van de initiatiefnemer bij het opstellen van een ontwerp voor het initiatief op basis van de uitkomsten van de verkenningsfase. In deze fase worden belangrijke keuzes gemaakt ten aanzien van ontwerp en inpassing van het initiatief, daartoe worden ketenpartners en (andere) belanghebbenden nauw betrokken in het proces. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze fase van het bedrijfsproces richt zich op afstemming met en begeleiding van de initiatiefnemer bij het opstellen van een ontwerp voor het initiatief op basis van de uitkomsten van de verkenningsfase. In deze fase worden belangrijke keuzes gemaakt ten aanzien van ontwerp en inpassing van het initiatief, daartoe worden ketenpartners en (andere) belanghebbenden nauw betrokken in het proces. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze fase van het bedrijfsproces richt zich op afstemming met en begeleiding van de initiatiefnemer bij het opstellen van een ontwerp voor het initiatief op basis van de uitkomsten van de verkenningsfase. In deze fase worden belangrijke keuzes gemaakt ten aanzien van ontwerp en inpassing van het initiatief, daartoe worden ketenpartners en (andere) belanghebbenden nauw betrokken in het proces. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'verkennen initiatief', de intakefase. Deze fase van het bedrijfsproces richt zich op afstemming met en begeleiding van de initiatiefnemer bij het opstellen van een ontwerp voor het initiatief op basis van de uitkomsten van de verkenningsfase. In deze fase worden belangrijke keuzes gemaakt ten aanzien van ontwerp en inpassing van het initiatief, daartoe worden ketenpartners en (andere) belanghebbenden nauw betrokken in het proces. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en gepubliceerd en toegewezen, en wordt gecontroleerd of de aanvraag in behandeling genomen kan worden en welke procedure daarbij gevolgd moet worden. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en gepubliceerd en toegewezen, en wordt gecontroleerd of de aanvraag in behandeling genomen kan worden en welke procedure daarbij gevolgd moet worden. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en gepubliceerd en toegewezen, en wordt gecontroleerd of de aanvraag in behandeling genomen kan worden en welke procedure daarbij gevolgd moet worden. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'Behandelen vergunningaanvraag', de inhoudelijkebehandelingsfase. In deze fase wordt samenwerking met ketenpartners gecoördineerd, worden de activiteiten waarvoor een vergunning wordt aangevraagd inhoudelijk getoetst aan de regelgeving en wordt hierover een integrale afweging gemaakt, wordt een concept voor de beschikking opgesteld en wordt eventueel advies aan de Gemeenteraad gevraagd. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'Behandelen vergunningaanvraag', de inhoudelijkebehandelingsfase. In deze fase wordt samenwerking met ketenpartners gecoördineerd, worden de activiteiten waarvoor een vergunning wordt aangevraagd inhoudelijk getoetst aan de regelgeving en wordt hierover een integrale afweging gemaakt, wordt een concept voor de beschikking opgesteld en wordt eventueel advies aan de Gemeenteraad gevraagd. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'Behandelen vergunningaanvraag', de inhoudelijkebehandelingsfase. In deze fase wordt samenwerking met ketenpartners gecoördineerd, worden de activiteiten waarvoor een vergunning wordt aangevraagd inhoudelijk getoetst aan de regelgeving en wordt hierover een integrale afweging gemaakt, wordt een concept voor de beschikking opgesteld en wordt eventueel advies aan de Gemeenteraad gevraagd. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de besluitvormingsfase. In deze fase wordt de definitieve beschikking vastgesteld, eventueel na het doorlopen van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure.. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de besluitvormingsfase. In deze fase wordt de definitieve beschikking vastgesteld, eventueel na het doorlopen van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure.. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de besluitvormingsfase. In deze fase wordt de definitieve beschikking vastgesteld, eventueel na het doorlopen van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure.. +
Deze view toont een model van de vierde fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de bekendmakingsfase. In deze fase wordt de vastgestelde beschikking verzonden en wordt het besluit bekendgemaakt zodat het in werking kan treden Hierna eindigt het bedrijfsproces.. +
Deze view toont een model van de vierde fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de bekendmakingsfase. In deze fase wordt de vastgestelde beschikking verzonden en wordt het besluit bekendgemaakt zodat het in werking kan treden Hierna eindigt het bedrijfsproces.. +
Deze view toont een model van de vierde fase van het bedrijfsproces 'behandelen vergunningaanvraag', de bekendmakingsfase. In deze fase wordt de vastgestelde beschikking verzonden en wordt het besluit bekendgemaakt zodat het in werking kan treden Hierna eindigt het bedrijfsproces.. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en toegewezen, en wordt zo nodig aanvullende informatie opgevraagd en verwerkt. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en toegewezen, en wordt zo nodig aanvullende informatie opgevraagd en verwerkt. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de voorbereidingsfase. In deze fase worden de uitvoerende toezichthouders geselecteerd en wordt een toezichtplan opgesteld. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de voorbereidingsfase. In deze fase worden de uitvoerende toezichthouders geselecteerd en wordt een toezichtplan opgesteld. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de uitvoeringsfase. In deze fase worden controles uitgevoerd en eventuele vervolgacties in gang gezet. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de uitvoeringsfase. In deze fase worden controles uitgevoerd en eventuele vervolgacties in gang gezet. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de voorbereidingsfase. In deze fase worden de uitvoerende toezichthouders geselecteerd en wordt een toezichtplan opgesteld. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'toezichthouden', de voorbereidingsfase. In deze fase worden de uitvoerende toezichthouders geselecteerd en wordt een toezichtplan opgesteld. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de voorbereidingsfase. In deze fase wordt de situatie ter plaatse gecontroleerd, wordt onderzocht of sprake is van uitzicht op legalisatie of bijzondere omstandigheden, en wordt op basis van integrale afweging en hoor/wederhoor een voornemen tot (geen) sanctie opgesteld. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de voorbereidingsfase. In deze fase wordt de situatie ter plaatse gecontroleerd, wordt onderzocht of sprake is van uitzicht op legalisatie of bijzondere omstandigheden, en wordt op basis van integrale afweging en hoor/wederhoor een voornemen tot (geen) sanctie opgesteld. +
Deze view toont een model van de tweede fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de voorbereidingsfase. In deze fase wordt de situatie ter plaatse gecontroleerd, wordt onderzocht of sprake is van uitzicht op legalisatie of bijzondere omstandigheden, en wordt op basis van integrale afweging en hoor/wederhoor een voornemen tot (geen) sanctie opgesteld. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de besluitfase. In deze fase worden zienswijzen op de concept handhavingsbeschikking verwerkt en wordt de definitieve handhavingsbeschikking opgesteld en vastgesteld. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de besluitfase. In deze fase worden zienswijzen op de concept handhavingsbeschikking verwerkt en wordt de definitieve handhavingsbeschikking opgesteld en vastgesteld. +
Deze view toont een model van de derde fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de besluitfase. In deze fase worden zienswijzen op de concept handhavingsbeschikking verwerkt en wordt de definitieve handhavingsbeschikking opgesteld en vastgesteld. +
Deze view toont een model van de vierde fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de bekendmakingsfase. In deze fase wordt de handhavingsbeschikking verzonden aan de verantwoordelijke voor de activiteit waarop het sanctieverzoek betrekking heeft, krijgen belanghebbenden een afschrift, wordt de sanctie eventueel gepubliceerd en/of geregistreerd en worden vervolgacties geïnitieerd. +
Deze view toont een model van de vierde fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de bekendmakingsfase. In deze fase wordt de handhavingsbeschikking verzonden aan de verantwoordelijke voor de activiteit waarop het sanctieverzoek betrekking heeft, krijgen belanghebbenden een afschrift, wordt de sanctie eventueel gepubliceerd en/of geregistreerd en worden vervolgacties geïnitieerd. +
Deze view toont een model van de vierde fase van het bedrijfsproces 'opleggen sanctie', de bekendmakingsfase. In deze fase wordt de handhavingsbeschikking verzonden aan de verantwoordelijke voor de activiteit waarop het sanctieverzoek betrekking heeft, krijgen belanghebbenden een afschrift, wordt de sanctie eventueel gepubliceerd en/of geregistreerd en worden vervolgacties geïnitieerd. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'toepassen sanctie', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en toegewezen, en wordt zo nodig aanvullende informatie opgevraagd en verwerkt. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'toepassen sanctie', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en toegewezen, en wordt zo nodig aanvullende informatie opgevraagd en verwerkt. +
Deze view toont een model van de eerste fase van het bedrijfsproces 'toepassen sanctie', de intakefase. In deze fase wordt de ontvangen aanvraag geregistreerd en toegewezen, en wordt zo nodig aanvullende informatie opgevraagd en verwerkt. +
Het generieke formaat waarin alle ingewonnen data wordt omgezet om vervolgens verwerkt te worden in een basisregistratie.
Dit formaat zou moeten mappen op het generieke datamodel. +
Definitie
Een adresseerbaar object is een object waaraan formeel adressen kunnen en moeten worden toegekend: een verblijfsobject, standplaats of ligplaats.
Is generalisatie van
ligplaats
standplaats
verblijfsobject
Toelichting
Een object dat een adres heeft of krijgt. Adresseerbare objecten zijn: een verblijfsobject, een standplaats en een ligplaats. +
Amsterdam heeft de use case "gebruiken" uitgewerkt in het hergebruik van de 3D registratie in het proces "aanvraag voor vergunning".
Daarvoor is een aanvraag portaal gerealiseerd waarin een initiatief nemer de aanvraag kan doen voor de realisatie van een "object".
In dit specifieke geval is er uitgegaan van een uitbouw / uitbreiding van een bestaand BAG-Object. +
Algemene maatregel van bestuur waarin regels zijn openomen over de fysieke leefomgeving die niet in het omgevingsplan, de waterschapsverordening of de omgevingsverordening zijn opgenomen of die alleen daarin opgenomen mogen worden. +
Een toegangspunt voor API's dat verzoekverwerking uitvoert op basis van gedefinieerd beleid inclusief authenticatie, autorisatie, toegangscontrole, SSL/TLS-offloading, routering en load-balancing. +
Een toegangspunt voor API's dat verzoekverwerking uitvoert op basis van gedefinieerd beleid inclusief authenticatie, autorisatie, toegangscontrole, SSL/TLS-offloading, routering en load-balancing. +
* (API-)standaard: Een standaard of norm is een (technisch) document met erkende afspraken, specificaties of criteria over een product, dienst of methode. Standaarden dragen eraan bij dat processen op een afgesproken, veilige, betrouwbare en consistente manier uitgevoerd worden.
* API-specificatie: Een (technisch) document welke een nauwkeurige en accurate beschrijving geeft van de opzet en bijzonderheden van een API.
* API: Software die ervoor zorgt dat verschillende systemen gegevens met elkaar kunnen delen en uitwisselen.
+
Groep van API specificaties die werken volgens de REST-architectuurstijl. Een deel van deze groep is vastgesteld als verplichte of aanbevolen standaard voor gemeenten +
Een KADASTRALE ONROERENDE ZAAK dat een aandeel is in de
goederen die in de splitsing zijn betrokken, dat de bevoegdheid omvat tot het uitsluitend gebruik van bepaalde gedeelten van het gebouw die blijkens hun inrichting bestemd zijn of worden om als afzonderlijk geheel te worden
gebruikt (art. 5:106 lid 4 BW). +
Een procedure waarbij een opdrachtgever bekendmaakt dat hij een opdracht of concessie wil laten uitvoeren en bedrijven uitnodigt om een offerte in te dienen. +
De stukken (digitaal en fysiek) worden beschikbaar gesteld en de mogelijkheid van inspraak wordt aangekondigd. Heeft de gemeente een inspraakverordening? Check dan de regels voor de inspraak en wie moeten kunnen inspreken: alleen belanghebbenden of iedereen? Specifieke belanghebbenden worden direct uitgenodigd tot reageren. +
Wanneer een dienstaanbieder een nieuwe dienst heeft gerealiseerd dienen er nog een aantal stappen te worden doorlopen om de dienst initieel beschikbaar te stellen binnen GGI. +
De desbetreffende stukken worden (digitaal en fysiek) beschikbaar gesteld en de mogelijkheid van inspraak wordt aangekondigd. Specifieke belanghebbenden worden direct uitgenodigd tot reageren. Deze inspraakronde is nog informeel, bedoeld om vroegtijdig reacties te kunnen peilen en meenemen in het definitieve ontwerp van de omgevingsplanwijziging. +
Deze pagina is het laatst bewerkt op 8 apr 2021 om 10:43.
Voor vragen over de GEMMAreferentiearchitectuur, stuur een bericht naar gemmaonline@vng.nl of stel direct een vraag in de groep Regie op ICT op het forum van VNG.
De GEMeentelijke ModelArchitectuur met een verzameling samenhangende kaders, richtlijnen, referentiemodellen en standaarden die gemeenten helpt bij het inrichten van hun IT-omgeving en processen.
Sjabloonoplossing voor de architectuur van een bepaald domein.
Object met gegevens die door de bron is bedoeld voor ontvangst door een of meer ontvangende actoren of systemen.