Aan deze wiki wordt momenteel gewerkt. Het kan zijn dat tijdens deze werkzaamheden links niet werken of dat sommige views niet of onvolledig getoond worden.

Helpdeskcomponent

ArchiMate-element GEMMA 2 Referentiecomponent
ArchiMate_Component.png
Naam  : Helpdeskcomponent
Definitie  : Component voor het registreren en afhandelen van door medewerkers gemelde incidenten, problemen en verzoeken.
Toelichting  : De component zorgt dat ingediende meldingen van gebruikers gestructureerd worden vastgelegd en efficiënt (bijv. conform ITIL) kunnen worden afgehandeld. Meldingen kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op facilitaire of IT-gerelateerde zaken. Bij voorkeur hebben gebruikers via een netwerkverbinding toegang tot het systeem om te kunnen zien wat de status van een ingediende melding is en om eventueel hierop te reageren. Helpdeskcomponent is met name bedoeld voor ondersteuning van interne medewerkers.
GEMMA status  : In gebruik
GEMMA type  : Referentiecomponent
Object ID  : 3c8f0d1d-0d4a-4517-9299-409ad59c294f
Relaties  : 
BIV classificatie:

Komt voor op   :  ArchiMate views: