Bieden van interactieve dienstverlening

Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Contextdiagram
Tijdens de dienstverlening heeft een organisatie veelvuldig contact met burgers en bedrijven in allerlei vormen. Organisaties kunnen hierbij interactieve dienstverlening bieden, waarbij de organisatie zelf de dienstverlening initieert of dat de dienstverlening wordt geboden naar aanleiding van een verzoek van een burger of bedrijf. (Capability) Bieden van interactieve dienstverlening De interactie tussen burgers of bedrijven en de overheidsorganisatie leidt tot klantcontacten. Een overzicht en detailinformatie van deze klantcontacten (of contactmomenten) kunnen aan zowel burgers, bedrijven als aan medewerkers aangeboden worden. In het overzicht is onder andere duidelijk op welk moment via welk kanaal over welk onderwerp contact met de burger of bedrijf is geweest. (Capability) Overzicht en inzage bieden van klantcontacten Verzoeken die een burger of bedrijf heeft ingediend bij een organisatie, worden op een zaakgerichte manier behandeld. De organisatie kan een overzicht bieden en detailinformatie vertsrekken van de lopende of afgeronde zaken die een burger of bedrijf bij die organisatie heeft. (Capability) Overzicht en inzage bieden van zaken Het op de hoogte stellen dat er berichten, taken of andere informatie beschikbaar is voor de burger of bedrijf. De organisatie is in staat om de burger of bedrijf hierop te attenderen. (Capability) Notificeren Tijdens de behandeling van een aanvraag kan het nodig zijn dat een burger of bedrijf een activiteit moet uitvoeren voordat de organisatie verder kan met de behandeling van de aanvraag. De organisatie zet daarvoor een taak uit bij de burger of bedrijf. Ook kunnen taken binnen de organisatie uitgezet worden, als dat nodig is voor een verdere behandeling van de (aan)vraag (bijvoorbeeld een terugbelnotitie aan een collega). (Capability) Uitzetten van taken Vanuit de overheidsorganisatie wordt via een klantcontact informatie digitaal en elektronisch aan een burger of bedrijf verstuurd. De inhoud van de informatie wordt weergegeven als bericht. De organisatie kan een overzicht en detailinformatie bieden van de berichten die aan burgers of bedrijven zijn gestuurd of beschikbaar zijn gesteld. (Capability) Overzicht en inzage bieden van berichten AggregationRelationship AggregationRelationship AggregationRelationship AggregationRelationship AggregationRelationship Deze svg is op 07-04-2024 10:53:56 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 07-04-2024 10:53:56 CEST
Eigenschappen
Elementtype     Capability
Label     Bieden van interactieve dienstverlening
Definitie     Tijdens de dienstverlening heeft een organisatie veelvuldig contact met burgers en bedrijven in allerlei vormen. Organisaties kunnen hierbij interactieve dienstverlening bieden, waarbij de organisatie zelf de dienstverlening initieert of dat de dienstverlening wordt geboden naar aanleiding van een verzoek van een burger of bedrijf.
Object ID     f757062c-93f0-4c7d-b126-a50ded7d4bd2
Object ID_nl     f757062c-93f0-4c7d-b126-a50ded7d4bd2
Original ID     id-4af2ac478ecd48759692f2060375f35b
Semanticsearch     bieden van interactieve dienstverlening
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 6 mrt 2024 om 21:55.