Werkgroep Zaak- Documentservices


De werkgroep Zaak- en Documentservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Zaak- en Documentservices.

De werkgroep komt in 2015 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op

  • 25 maart (locatie Woerden)
  • 10 juni (locatie Geonovum)
  • 9 september (locatie Woerden)
  • 9 december (locatie nog niet bekend)

De bijeenkomsten van de werkgroep Zaak- en Documentservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. De bijeenkomsten starten om 10:00 uur en zijn uiterlijk om 15:00 afgelopen. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt.

Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het discussieplatform aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.

De teleconferenties staan gepland op

  • 21 mei van 10:00-11:30 uur
  • 9 juli van 10:00-12:00 uur
  • 5 november van 09:30-11:30 uur

Deze werkgroep is één van de overleggroepen van GEMMA Ondersteuning.

Actueel[bewerken]

De werkgroep richt zich op dit moment op het verwerken van ervaringen opgedaan tijdens de implementatie van de Zaak- en Documentservices. Deze punten zullen worden meegenomen in de volgende versie van de standaard welke nog dit jaar vastgesteld zal moeten worden.

Eerstvolgend overleg[bewerken]

Op 9 september 2015 staat een overleg gepland. Dit is een gecombineerd overleg van de werkgroepen Documentcreatieservices en Zaak- Documentservices. Hieronder de agenda:

  1. Welkom en mededelingen
    - Voortgang RGBZ 2.0, StUF ZKN/BG 03.20
    - Evaluatie en planning bijeenkomsten volgend jaar
    - Voorstel samenvoegen werkgroepen
  2. Notulen en actielijst
    - Documentcreatie services 1.0
    - Zaak- en Documentservices 1.0
  3. Compliancy
    - Compliancy Monitor
    - StUF Testplatform
  4. Namespaces koppelvlakken
    - Toelichting wijzigingsvoorstel
    - Gevolgen
  5. Autorisatie en authenticatie
  6. Implementaties en voortgang
    - Documentcreatie services 1.0
    - Zaak- en Documentservices 1.0
  7. Vast releaseschema, patches en planning
  8. Vaststelling patches
    - Documentcreatie services 1.0
    - Zaak- en Documentservices 1.0
  9. Stand van zaken release Documentcreatie services 1.1
  10. Stand van zaken release Zaak en Documentservices 1.2
    - Toelichting Johan Boer: Notificatie bericht Regie en Zaakservices
  11. Afsluiten en rondvraag

Vergaderstukken OUD
Er zijn geen vergaderstukken toegevoegd

Laatstgehouden overleg[bewerken]

De meest recente bijeenkomst van de werkgroep vond plaats op 9 juli 2015 in de vorm van een teleconferentie. Hieronder de agenda en vergaderstukken van dit overleg.

Agenda

  1. Welkom en mededelingen
  2. document.titel dubbel vervolg
  3. CMIS operaties inventarisatie
  4. CMIS operaties parameters in berichten
    Zijn er nog andere CMIS parameters die in berichten mee gestuurd moeten worden? Zo ja welke, kunnen we deze reeds invullen?
  5. Archivering/TMLO
  6. Documentversie en Documentversie ipv omgekeerd
  7. GeefZaakDetailsOpBSN
  8. Afsluiten en rondvraag

Vergaderstukken OUD

Leden[bewerken]

De werkgroep Zaak- en Documentservices kent de volgende leden:

  • Karl de Boer (JNet)
  • Roel de Bruin (Centric)
  • Leon Diepstraten (Gemeente Breda)
  • Gilbert Frijters (Gemeente Westland)
  • Hans Harskamp (Gemeente Woerden)
  • Erik de Lepper (Circle Software)
  • Björn Ramant (BCT)
  • John Rooijakkers (Pink Roccade)
  • Andy Verberne (Atos)
  • Michiel Verhoef (KING)
  • Wouter Wigman (Roxit)

Voorgaande overleggen[bewerken]

Per overleg treft u de vergaderstukken aan.

2016

2015

2017

Deze pagina is het laatst bewerkt op 31 aug 2015 om 15:32.