Werkgroep Zaak- Documentservices

Inleiding

De werkgroep Zaak- en Documentservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Zaak- en Documentservices. De werkgroep komt in 2017 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op:

  • 22 maart van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
  • 28 juni van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
  • 17 oktober van 10.00 - 13.00 uur (inclusief lunch)
  • 14 december van 10:00-13:00 uur (inclusief lunch) (onder voorbehoud)


De bijeenkomsten van de werkgroep Zaak- en Documentservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt. .

Het bijhouden van onderhoudsverzoeken gebeurt in de KING Redmine.omgeving waarin onderhoudsverzoeken (ONV), errata (ERR) en wijzigingsverzoeken (RFC) bijgehouden worden. Deze Redmine omgeving is opengesteld voor iedereen. Hiermee geeft KING inzicht in de vragen en verzoeken omtrent de koppelvlakken. De onderhoudsverzoekenlijst van de Zaak- Documentservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/zaak-en-documentservices/issues De onderhoudsverzoekenlijst van de Documentcreatieservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/documentcreatieservices/issues

Actueel

De werkgroep richt zich op dit moment op het zaakgericht werken in de keten. Daarnaast worden de Zaak- Documentservices aangepast aan de nieuwe GEMMA2 Modelarchitectuur.

Eerstvolgend overleg

Nog geen overleg gepland.

Laatstgehouden overleg

Datum: dinsdag 20 februari 2018

Zoals eerder bekend gemaakt vindt de komende bijeenkomst van de werkgroep Zaak- Documentservices op dinsdag 20 februari 2018 plaats in Regardz La Vie, Utrecht. De bijeenkomst vindt plaats van 10.00 tot 13.30, en is inclusief lunch.
Eerder deze maand is ter voorbereiding het stuk Zaakgericht werken in GEMMA2 aan de werkgroep verstuurd, met daarbij de oproep om dit document waar nodig van commentaar te voorzien. . Dit document is bereikbaar op Gemma Online.
Mocht u dit nog niet gedaan hebben verzoek aan alle leden van de werkgroep dit document door te nemen en waar nodig van commentaar te voorzien, bij voorkeur op de "Denk Mee!’-pagina voor zaakgericht werken. Of anders op gemmaonline@vng.nl.

Agenda

Vergaderstukken

{{#smartzip: files=Reacties berichten extraElementen TMLO selectielijst.zip, ImZTC RGBZ Wijzigingsvoorstel Selectielijst 20170921.pdf, 20180220 verslag bijeenkomst ZDS.pdf, 20180220 Bijeenkomst ZDS.pdf,|label=Download lijst met documenten als ZIP-bestand|suffix=Laatst}}



Verslag

Leden

De overleggroep Werkgroep Zaak- Documentservices kent de volgende leden:

  • Johannes Battjes (Roxit)
  • Anja de Boer (Gemeente Noordwijkerhout)
  • Karl de Boer (JNet)
  • Roel de Bruin (Centric)
  • Leon Diepstraten (Gemeente Breda)
  • Gilbert Frijters (Gemeente Westland)
  • Hans Harskamp (Gemeente Woerden)
  • Erik de Lepper (Circle Software)
  • Robert van Poelgeest (Metaobjects)
  • Björn Ramant (BCT)
  • Toon Sweegers (Pink Roccade)
  • MIchiel van Turnhout (Exxellence)
  • John Rooijakkers (Pink Roccade)
  • Andy Verberne (Atos)
  • Michiel Verhoef (KING)
  • Ernst-Jan Visser (Decos)
  • Nachet Louchahi (KING- notulist)


Voorgaande overleggen


Deze pagina is het laatst bewerkt op 12 okt 2017 om 15:38.