Werkgroep Zaak- Documentservices: verschil tussen versies

Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Overleggroep
{{Werkgroep
|Kenmerk=KV-ZSDMS 1.1
|Kenmerk=KV-ZSDMS 1.1
|Soort overleg=Werkgroep Zaak- Documentservices
|Soort overleg=Werkgroep Zaak- Documentservices
Regel 20: Regel 20:
* 5 november van 09:30-11:30 uur
* 5 november van 09:30-11:30 uur
|Actueel=De werkgroep richt zich op dit moment op het verwerken van ervaringen opgedaan tijdens de implementatie van de Zaak- en Documentservices. Deze punten zullen worden meegenomen in de volgende versie van de standaard welke nog dit jaar vastgesteld zal moeten worden.
|Actueel=De werkgroep richt zich op dit moment op het verwerken van ervaringen opgedaan tijdens de implementatie van de Zaak- en Documentservices. Deze punten zullen worden meegenomen in de volgende versie van de standaard welke nog dit jaar vastgesteld zal moeten worden.
|copy agenda=
|Datum eerstvolgend overleg=20151105
|Eerstvolgend overleg intro=Op '''5 november 2015''' staat een overleg gepland in de vorm van een teleconferentie.
|Eerstvolgend overleg agenda=#Welkom, agenda, mededelingen en notulen
#T of I bij gerelateerde entiteit
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms/verwerkingssoort-t-i-bij-gerelateerde-entiteit
#SSL/TLS versie advies KING
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlakken-dcr/security-en-documentcreatie
#CMIS scenarios en gebruikte operaties
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms/inventarisatie-cmis-operaties-leverancier
#Uitbreiding van genereer Document Identificatie  Bericht
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms/uitbreiding-van-genereer-document-identificatie-bericht
#Aanpassing document-update bericht
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms/aanpassing-document-update-bericht
#Zaak-specifieke contactgegevens
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms/zaak-specifieke-contactgegevens
|Datum laatstgehouden overleg=20150909
|Laatstgehouden overleg agenda=#Welkom en mededelingen <br> - Voortgang RGBZ 2.0, StUF ZKN/BG 03.20 <br> - Evaluatie en planning bijeenkomsten volgend jaar <br> - Voorstel samenvoegen werkgroepen <br>
#Notulen en actielijst <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
#Compliancy <br> - Compliancy Monitor <br> - StUF Testplatform <br>
#Namespaces koppelvlakken <br> - Toelichting wijzigingsvoorstel <br> - Gevolgen <br>
#Autorisatie en authenticatie
#Implementaties en voortgang <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
#Vast releaseschema, patches en planning
#Vaststelling patches <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
#Stand van zaken release Documentcreatie services 1.1
#Stand van zaken release Zaak en Documentservices 1.2 <br> - Toelichting Johan Boer: Notificatie bericht Regie en Zaakservices <br>
#Afsluiten en rondvraag
|Leden=* Karl de Boer (JNet)
|Leden=* Karl de Boer (JNet)
* Roel de Bruin (Centric)
* Roel de Bruin (Centric)
Regel 64: Regel 36:
{{Cocreatie
{{Cocreatie
|Cocreatiepublicatie=Cocreatie
|Cocreatiepublicatie=Cocreatie
}}<!-- OUDE PAGINATEKST
}}
[[Categorie:Ondersteuning]]
De werkgroep Zaak- en Documentservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Zaak- en Documentservices.
 
De werkgroep komt in 2015 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op
* 25 maart (locatie Woerden) van 10:00-15:00 uur
* 10 juni (locatie Geonovum) van 10:00-15:00 uur
* 9 september (locatie Woerden) van 9:00-13:00 uur
* 9 december (locatie nog niet bekend)
 
De bijeenkomsten van de werkgroep Zaak- en Documentservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt.
 
Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het [https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms discussieplatform] aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.
 
De teleconferenties staan gepland op
* 21 mei van 10:00-11:30 uur
* 9 juli van 10:00-12:00 uur
* 5 november van 09:30-11:30 uur
 
Deze werkgroep is één van de overleggroepen van [[GEMMA Ondersteuning#Overleggroepen|GEMMA Ondersteuning]].
==Actueel==
De werkgroep richt zich op dit moment op het verwerken van ervaringen opgedaan tijdens de implementatie van de Zaak- en Documentservices. Deze punten zullen worden meegenomen in de volgende versie van de standaard welke nog dit jaar vastgesteld zal moeten worden.
 
==Eerstvolgend overleg==
Op '''5 november 2015''' staat een overleg gepland in de vorm van een teleconferentie. De agenda is nog niet bekend.
 
 
 
==Laatstgehouden overleg==
De meest recente bijeenkomst van de werkgroep vond plaats op '''9 september 2015'''. Hieronder de agenda en vergaderstukken van dit overleg.
 
'''Agenda'''
#Welkom en mededelingen <br> - Voortgang RGBZ 2.0, StUF ZKN/BG 03.20 <br> - Evaluatie en planning bijeenkomsten volgend jaar <br> - Voorstel samenvoegen werkgroepen <br>
#Notulen en actielijst <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
#Compliancy <br> - Compliancy Monitor <br> - StUF Testplatform <br>
#Namespaces koppelvlakken <br> - Toelichting wijzigingsvoorstel <br> - Gevolgen <br>
#Autorisatie en authenticatie
#Implementaties en voortgang <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
#Vast releaseschema, patches en planning
#Vaststelling patches <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
#Stand van zaken release Documentcreatie services 1.1
#Stand van zaken release Zaak en Documentservices 1.2 <br> - Toelichting Johan Boer: Notificatie bericht Regie en Zaakservices <br>
#Afsluiten en rondvraag
 
'''Vergaderstukken en presentaties'''
{{ToonVergaderdocumenten|KV-ZSDMS 1.1|20150909|Soort overleg=Werkgroep Zaak- Documentservices}}
 
==Leden==
De werkgroep Zaak- en Documentservices kent de volgende leden:
* Karl de Boer (JNet)
* Roel de Bruin (Centric)
* Leon Diepstraten (Gemeente Breda)
* Gilbert Frijters (Gemeente Westland)
* Hans Harskamp (Gemeente Woerden)
* Erik de Lepper (Circle Software)
* Björn Ramant (BCT)
* John Rooijakkers (Pink Roccade)
* Andy Verberne (Atos)
* Michiel Verhoef (KING)
* Ernst-Jan Visser (Decos)
* René Wanders (Decos)
* Wouter Wigman (Roxit)
 
==Voorgaande overleggen==
Per overleg treft u de vergaderstukken aan.
{{#ask: [[Categorie:Vergaderingen]] [[Kenmerk::KV-ZSDMS 1.1]] |?Jaar overleg |format=outline| outlineproperties=Jaar overleg
| limit=1000|sort=Datum overleg|order=desc|offset=2}} -->

Versie van 21 okt 2015 03:58

Inleiding

De werkgroep Zaak- en Documentservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Zaak- en Documentservices. De werkgroep komt in 2015 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op

  • 25 maart (locatie Woerden) van 10:00-15:00 uur
  • 10 juni (locatie Geonovum) van 10:00-15:00 uur
  • 9 september (locatie Woerden) van 9:00-13:00 uur
  • 9 december (locatie nog niet bekend)

De bijeenkomsten van de werkgroep Zaak- en Documentservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt. Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het discussieplatform (zie: https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-zs-dms) aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead. De teleconferenties staan gepland op

  • 21 mei van 10:00-11:30 uur
  • 9 juli van 10:00-12:00 uur
  • 5 november van 09:30-11:30 uur

Actueel

De werkgroep richt zich op dit moment op het verwerken van ervaringen opgedaan tijdens de implementatie van de Zaak- en Documentservices. Deze punten zullen worden meegenomen in de volgende versie van de standaard welke nog dit jaar vastgesteld zal moeten worden.

Eerstvolgend overleg

Nog geen overleg gepland.

Laatstgehouden overleg

Datum: dinsdag 20 februari 2018

Zoals eerder bekend gemaakt vindt de komende bijeenkomst van de werkgroep Zaak- Documentservices op dinsdag 20 februari 2018 plaats in Regardz La Vie, Utrecht. De bijeenkomst vindt plaats van 10.00 tot 13.30, en is inclusief lunch.
Eerder deze maand is ter voorbereiding het stuk Zaakgericht werken in GEMMA2 aan de werkgroep verstuurd, met daarbij de oproep om dit document waar nodig van commentaar te voorzien. . Dit document is bereikbaar op Gemma Online.
Mocht u dit nog niet gedaan hebben verzoek aan alle leden van de werkgroep dit document door te nemen en waar nodig van commentaar te voorzien, bij voorkeur op de "Denk Mee!’-pagina voor zaakgericht werken. Of anders op gemmaonline@vng.nl.

Agenda

Vergaderstukken

{{#smartzip: files=Reacties berichten extraElementen TMLO selectielijst.zip, ImZTC RGBZ Wijzigingsvoorstel Selectielijst 20170921.pdf, 20180220 verslag bijeenkomst ZDS.pdf, 20180220 Bijeenkomst ZDS.pdf,|label=Download lijst met documenten als ZIP-bestand|suffix=Laatst}}



Verslag

Leden

De overleggroep Werkgroep Zaak- Documentservices kent de volgende leden:

  • Karl de Boer (JNet)
  • Roel de Bruin (Centric)
  • Leon Diepstraten (Gemeente Breda)
  • Gilbert Frijters (Gemeente Westland)
  • Hans Harskamp (Gemeente Woerden)
  • Erik de Lepper (Circle Software)
  • Björn Ramant (BCT)
  • John Rooijakkers (Pink Roccade)
  • Andy Verberne (Atos)
  • Michiel Verhoef (KING)
  • Ernst-Jan Visser (Decos)
  • René Wanders (Decos)
  • Wouter Wigman (Roxit)


Voorgaande overleggen

Documenten

Document Metadata Versie Beschrijving Versiedatum
Zip.jpg Standaard testset Zaak en Documentservices 1.0 (ZIP-bestand, 3,38 MB) Metadata icon.jpg 1.3 In bewerking Koppelvlakstandaarden, Berichtenstandaarden 20170714
Zip.jpg Zaak- DocumentServices 1.1.02.zip (ZIP-bestand, 4,31 MB) Metadata icon.jpg 1.1.02 Onbekend Koppelvlakstandaarden, Berichtenstandaarden 20150707


Deze pagina is het laatst bewerkt op 21 okt 2015 om 03:58.