Klantcontactregistratiecomponent

Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Contextdiagram
Component voor opslag en ontsluiting van klantcontactgegevens. (ApplicationComponent) Klantcontactre- gistratiecomp- onent De Klantcontacten service omvat de CRUD operaties die worden gebruikt door de services die gebruikt worden in de interactieve dienstverleningscomponent. (ApplicationService) Klantcontacte- n service Component die via webtechnologie veilig toegang biedt tot persoonlijke informatie en gepersonaliseerde digitale dienstverlening. (ApplicationComponent) Mijngemeente- component Component dat interactieve dienstverlening ondersteunt. Dit kan zowel naar burgers, bedrijven en instellingen zijn als naar medewerkers zijn. (ApplicationComponent) Interactieve dienstverlenin- gscomponent Component voor ontvangen van notificaties van bronsystemen en het routeren daarvan naar geabonneerde afnemers. (ApplicationComponent) Notificatierout- eringcompone- nt Abstract verzamelcomponent voor procesondersteunende systemen die zaakgericht zijn ingericht. (ApplicationComponent) Zaakafhandel- component (abstract component) Component voor het routeren van de output van processen naar het (de) juiste kana(a)len, waarbij rekening gehouden wordt met de klantvoorkeuren. (ApplicationComponent) Outputmanag- ementcompon- ent ApplicationComponent Specifiek procesafhande- lcomponent Landelijke website voor burgers. MijnOverheid is de persoonlijke website voor overheidszaken. De burger kan hier zien hoe hij is geregistreerd bij de overheid, berichten van de overheid ontvangen en overzicht houden van zijn zaken met de overheid. (ApplicationComponent) MijnOverheid.- nl De component ondersteunt het verzenden van notificaties (attenderingen) naar burgers, bedrijven of instellingen. (ApplicationComponent) Klantnotificatie- component RealizationRelationship FlowRelationship FlowRelationship Verzoeken Klantcontactgegevens worden opgehaald door de interactieve dienstverleningscomponent. Dit kan een lijst zijn met een overzicht van klantcontacten of er worden detailgegevens over een klantcontact opgehaald. (FlowRelationship) Zodra er een klantcontactgegevens wordt aangemaakt, wordt dit vanuit de klantcontactregistratiecomponent gepubliceerd op een topic in de notificatierouteringscomponent. (FlowRelationship) Klantcontactgegevens (contactmomenten) worden opgehaald. (FlowRelationship) Klantcontactgegevens (contactmomenten) worden gecreëerd, gewijzigd of verwijderd. (FlowRelationship) Als er communicatie vanuit de gemeente naar een burger, bedrijf of instelling is geweest, dan wordt dit vanuit de outputmanagementcomponent geregistreerd in de klantcontactregistratiecomponent. (FlowRelationship) FlowRelationship FlowRelationship FlowRelationship Deze svg is op 11-04-2024 08:58:30 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 11-04-2024 08:58:30 CEST
Eigenschappen
Elementtype     ApplicationComponent
Label     Klantcontactregistratiecomponent
Definitie     Component voor opslag en ontsluiting van klantcontactgegevens.
Toelichting     De component ondersteunt het opslaan en naar andere applicaties ontsluiten van klantcontacten, ook wel contactmomenten genoemd. De component slaat deze gestructureerd en voorzien van de benodigde metadata op en stelt applicaties in staat deze te wijzigen, te verwijderen en aan de hand van een aantal zoekcriteria op te vragen.
GEMMA type     Referentiecomponent
Object ID     c929ae52-4e70-458d-9af1-0d542944195b
GEMMA status     In ontwikkeling
GEMMA type     Referentiecomponent
Toelichting     De component ondersteunt het opslaan en naar andere applicaties ontsluiten van klantcontacten, ook wel contactmomenten genoemd. De component slaat deze gestructureerd en voorzien van de benodigde metadata op en stelt applicaties in staat deze te wijzigen, te verwijderen en aan de hand van een aantal zoekcriteria op te vragen.
BBN     BBN 2
BIV score BBN     222
Beschikbaarheid     2
Beschikbaarheid     2 : verlies van publiek respect; klachten van burgers.
Integriteit     2
Integriteit     2 : verlies van publiek respect; klachten van burgers.
Vertrouwelijkheid     2
Vertrouwelijkheid     2 : schade te herstellen door ambtelijke opschaling.
Object ID     c929ae52-4e70-458d-9af1-0d542944195b
Object ID_nl     c929ae52-4e70-458d-9af1-0d542944195b
Original ID     id-4cafe13ea05f4468b929de027a0f6454
Semanticsearch     klantcontactregistratiecomponent
Deze pagina is het laatst bewerkt op 27 mrt 2024 om 14:54.