Interactieve dienstverleningscomponent

Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Contextdiagram
Component dat interactieve dienstverlening ondersteunt. Dit kan zowel naar burgers, bedrijven en instellingen zijn als naar medewerkers zijn. (ApplicationComponent) Interactieve dienstverlenin- gscomponent Deze service is een verzameling van services die gebruikt kunnen worden in portalen of andere soorten interactiecomponenten. De MijnTaken service geeft een overzicht van openstaande taken. Een openstaande taak kan door de service Afronden taak worden afgedaan. De afgeronde taak verdwijnt daarmee uit het overzicht. MijnTaken omvat ook een service voor het kunnen uploaden van een document dat hoort bij de zaak waarvoor de taak is uitgezet. (ApplicationService) MijnTaken Deze service is een verzameling van services die gebruikt kunnen worden in portalen of andere soorten interactiecomponenten. De MijnProfiel service geeft persoonsgegevens van de klant weer die nodig zijn voor de communicatie tussen de klant en de overheidsorganisatie. Dit zijn zowel de contactgegevens (zoals e-mailadres of mobiele telefoonnummer) als de kanaalvoorkeuren (zoals e-mail, SMS of post) waarover de communicatie tussen de klant en de overheidsorganisaties plaatsvindt. (ApplicationService) MijnProfiel Deze service is een verzameling van services die gebruikt worden in portalen of andere soorten interactiecomponenten. De MijnZaken service geeft een overzicht van lopende en afgeronde zaken, geeft details van de zaak en toont een overzicht van de contactmomenten die bij de zaak geregistreerd zijn. (ApplicationService) MijnZaken De component ondersteunt het verzenden van notificaties (attenderingen) naar burgers, bedrijven of instellingen. (ApplicationComponent) Klantnotificatie- component Component voor opslag en ontsluiting van besluitgegevens. (ApplicationComponent) Besluitregistrat- iecomponent Component voor opslag en ontsluiting van zaaktypegegevens. (ApplicationComponent) Zaaktypecatal- oguscompone- nt Component voor opslag en ontsluiting van klantgegevens. (ApplicationComponent) Klantregistrati- ecomponent Deze service is een verzameling van services die gebruikt kunnen worden in portalen of andere soorten interactiecomponenten. De MijnBerichten service geeft een overzicht van gelezen en ongelezen berichten en de inhoud van het bericht zelf die aan de klant zijn aangeboden. (ApplicationService) MijnBerichten Component voor opslag en ontsluiting van klantcontactgegevens. (ApplicationComponent) Klantcontactre- gistratiecomp- onent Component voor opslag en ontsluiting van zaakgegevens. (ApplicationComponent) Zaakregistrati- ecomponent Component voor opslag en ontsluiting van documenten en daarbij behorende metadata. (ApplicationComponent) Documentregi- stratiecompon- ent Component die via webtechnologie veilig toegang biedt tot persoonlijke informatie en gepersonaliseerde digitale dienstverlening. (ApplicationComponent) Mijngemeente- component Component voor opslag en ontsluiting van taakgegevens. (ApplicationComponent) Taakregistrati- ecomponent Component voor opslag en ontsluiting van berichtgegevens. (ApplicationComponent) Berichtregistra- tiecomponent Landelijke website voor burgers. MijnOverheid is de persoonlijke website voor overheidszaken. De burger kan hier zien hoe hij is geregistreerd bij de overheid, berichten van de overheid ontvangen en overzicht houden van zijn zaken met de overheid. (ApplicationComponent) MijnOverheid.- nl Deze service is een verzameling van services die gebruikt kunnen worden in portalen of andere soorten interactiecomponenten. De MijnContactmomenten service geeft een overzicht van contactmomenten die de klant met de overheidsorganisatie heeft gehad. Dit zijn zowel de contactmomenten geïnitieerd vanuit de overheidsorganisatie als vanuit de klant zelf. In het overzicht is minimaal het kanaal, datum en onderwerp van het contact zichtbaar. (ApplicationService) MijnContactm- omenten RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship SpecializationRelationship Besluiten en besluitgegevens worden door de interactieve dienstverleningscomponent opgehaald. (FlowRelationship) FlowRelationship Klantgegevens worden opgehaald door de interactieve dienstverleningscomponent. Dit kan een lijst zijn met een overzicht van klantgegevens of er worden specifieke detailgegevens over een klant opgehaald. (FlowRelationship) RealizationRelationship FlowRelationship Verzoeken Zaakgegevens worden opgehaald door de interactieve dienstverleningscomponent. Dit kan een lijst zijn met een overzicht van zaken (lopend of afgerond) of er worden detailgegevens over een zaak opgehaald. (FlowRelationship) FlowRelationship Documenten gekoppeld aan zaken SpecializationRelationship FlowRelationship Documenten te koppelen aan zaken FlowRelationship Gegevens t.b.v. uitgevoerde taken Berichtgegevens worden opgehaald door de interactieve dienstverleningscomponent. Dit kan een lijst zijn met een overzicht van berichten of er worden detailgegevens van een bericht opgehaald. (FlowRelationship) Klantcontactgegevens worden opgehaald door de interactieve dienstverleningscomponent. Dit kan een lijst zijn met een overzicht van klantcontacten of er worden detailgegevens over een klantcontact opgehaald. (FlowRelationship) FlowRelationship Klantgegevens en contactvoorkeuren Documenten en documentgegevens (evenals een overzicht van bij de zaak horende documenten) worden door de interactieve dienstverleningscomponent opgehaald. (FlowRelationship) SpecializationRelationship RealizationRelationship Documenten die via de interactieve dienstverleningscomponent door een gebruiker worden ingediend, worden opgeslagen in de documentregistratiecomponent. (FlowRelationship) Taakgegevens worden opgehaald door de interactieve dienstverleningscomponent. Dit kan een lijst zijn met een overzicht van taken (lopend of afgerond) of er worden detailgegevens over een taak opgehaald. (FlowRelationship) Deze svg is op 07-04-2024 04:31:44 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 07-04-2024 04:31:44 CEST
Eigenschappen
Elementtype     ApplicationComponent
Label     Interactieve dienstverleningscomponent
Definitie     Component dat interactieve dienstverlening ondersteunt. Dit kan zowel naar burgers, bedrijven en instellingen zijn als naar medewerkers zijn.
Toelichting     Component dat interactieve dienstverlening ondersteunt. Dit kan zowel naar burgers, bedrijven en instellingen zijn als naar medewerkers zijn. Dit kan ook een Mijngemeentecomponent zijn, maar ook een chatcomponent of een ander soort component dat digitale interactie met een klant ondersteunt.
GEMMA type     Referentiecomponent
Object ID     a125d606-1c59-44ca-8268-6c6c093b108d
GEMMA status     In gebruik
GEMMA type     Referentiecomponent
Toelichting     Component dat interactieve dienstverlening ondersteunt. Dit kan zowel naar burgers, bedrijven en instellingen zijn als naar medewerkers zijn. Dit kan ook een Mijngemeentecomponent zijn, maar ook een chatcomponent of een ander soort component dat digitale interactie met een klant ondersteunt.
BBN     BBN 1
BIV score BBN     111
Beschikbaarheid     1
Beschikbaarheid     1 : irritatie en ongemak bij burgers geventileerd in de media.
Integriteit     1
Integriteit     1 : irritatie en ongemak bij burgers geventileerd in de media.
Vertrouwelijkheid     1
Vertrouwelijkheid     1 : irritatie en ongemak bij burgers geventileerd in de media.
Object ID     a125d606-1c59-44ca-8268-6c6c093b108d
Object ID_nl     a125d606-1c59-44ca-8268-6c6c093b108d
Original ID     id-82a62d24e17e418b8733d1d84bfb8453
Semanticsearch     interactieve dienstverleningscomponent
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 27 mrt 2024 om 14:54.