Diensten en processen

Diensten en processen
Vorm van dienstverlening waarbij de organisatie op een interactieve manier invulling geeft aan de levering van producten en diensten aan burgers of bedrijven. (BusinessService) Interactieve dienstverlening Kanaal waarbij online interactie tussen burger of bedrijf en de organisatie plaats vindt. Dit is bijvoorbeeld een website of chatkanaal. (BusinessInterface) Online kanaal Kanaal waarbij offline interactie tussen burger of bedrijf en de organisatie plaats vindt. Dit is bijvoorbeeld een balie, telefoon of post. (BusinessInterface) Offline kanaal Verzoeken van burgers of bedrijven worden op een zaakgerichte manier verwerkt. De zaakgegevens (bijvoorbeeld de zaakstatus of de zaakdocumenten) worden getoond via de beschikbare kanalen. Zaakgegevens die door burgers of bedrijven aan de organisatie worden aangeleverd, worden verwerkt. (BusinessProcess) Beschikbaar stellen en verwerken zaakgegevens Klantcontacten tussen burgers of bedrijven en de organisatie worden verwerkt. De klantcontactgegevens (bijvoorbeeld de datum, tijd, kanaal en onderwerp) worden getoond via de beschikbare kanalen. (BusinessProcess) Beschikbaar stellen en verwerken klantcontacten Naar aanleiding van een klantcontact kan een taak uitgezet worden in de organisatie (interne taak). Ook kan naar aanleiding van een zaak een taak bij de burger of bedrijf uitgezet worden (klanttaak). De klanttaak wordt getoond via de beschikbare kanalen. Taken die een klant heeft afgerond worden door de organisatie verwerkt. (BusinessProcess) Beschikbaar stellen en verwerken taken Burgers of bedrijven informatie beschikbaar stellen over zaakgegevens, klantcontacten, of taken. (BusinessProcess) Beschikbaar stelllen en verwerken berichten Burgers of bedrijven attenderen dat er informatie over zaken, taken of berichten beschikbaar is. (BusinessProcess) Notificeren AssignmentRelationship AssignmentRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship Deze svg is op 06-04-2024 07:16:23 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 06-04-2024 07:16:23 CEST
Klik hier om deze view op ware grootte te tonen.
Klik hier om de technische details van deze view te tonen.
Legenda




   
   
   
   
   

   
ArchiMate-view Diensten en processen
Elementtype  : ArchiMateView
Element-id  : ProjectmodelReferentiearchitectuurOmnichannel/0.5/id-9d8f5e5f-15e9-4537-b97e-2de5d9616041
ArchiMate-model  : Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel
Label  : Diensten en processen
Publiceren  : GEMMA Online en redactie
Object ID  : 9d8f5e5f-15e9-4537-b97e-2de5d9616041
Object ID  : 9d8f5e5f-15e9-4537-b97e-2de5d9616041
Object ID_nl  : 9d8f5e5f-15e9-4537-b97e-2de5d9616041
Original ID  : id-7dbb85dedfa84ea69783184323f9553c
Semanticsearch  : diensten en processen
Elementen  : 
Relaties  : 
Deze pagina is het laatst bewerkt op 27 mrt 2024 om 14:55.