Interactieve dienstverlening

Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Contextdiagram
Vorm van dienstverlening waarbij de organisatie op een interactieve manier invulling geeft aan de levering van producten en diensten aan burgers of bedrijven. (BusinessService) Interactieve dienstverlening Klantcontacten tussen burgers of bedrijven en de organisatie worden verwerkt. De klantcontactgegevens (bijvoorbeeld de datum, tijd, kanaal en onderwerp) worden getoond via de beschikbare kanalen. (BusinessProcess) Beschikbaar stellen en verwerken klantcontacten Verzoeken van burgers of bedrijven worden op een zaakgerichte manier verwerkt. De zaakgegevens (bijvoorbeeld de zaakstatus of de zaakdocumenten) worden getoond via de beschikbare kanalen. Zaakgegevens die door burgers of bedrijven aan de organisatie worden aangeleverd, worden verwerkt. (BusinessProcess) Beschikbaar stellen en verwerken zaakgegevens Burgers of bedrijven informatie beschikbaar stellen over zaakgegevens, klantcontacten, of taken. (BusinessProcess) Beschikbaar stelllen en verwerken berichten Naar aanleiding van een klantcontact kan een taak uitgezet worden in de organisatie (interne taak). Ook kan naar aanleiding van een zaak een taak bij de burger of bedrijf uitgezet worden (klanttaak). De klanttaak wordt getoond via de beschikbare kanalen. Taken die een klant heeft afgerond worden door de organisatie verwerkt. (BusinessProcess) Beschikbaar stellen en verwerken taken Kanaal waarbij offline interactie tussen burger of bedrijf en de organisatie plaats vindt. Dit is bijvoorbeeld een balie, telefoon of post. (BusinessInterface) Offline kanaal Burgers of bedrijven attenderen dat er informatie over zaken, taken of berichten beschikbaar is. (BusinessProcess) Notificeren Kanaal waarbij online interactie tussen burger of bedrijf en de organisatie plaats vindt. Dit is bijvoorbeeld een website of chatkanaal. (BusinessInterface) Online kanaal RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship AssignmentRelationship RealizationRelationship AssignmentRelationship Deze svg is op 09-04-2024 17:48:47 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 09-04-2024 17:48:47 CEST
Eigenschappen
Elementtype     BusinessService
Label     Interactieve dienstverlening
Definitie     Vorm van dienstverlening waarbij de organisatie op een interactieve manier invulling geeft aan de levering van producten en diensten aan burgers of bedrijven.
Object ID     0cdcb51c-aaad-4906-ba36-31cde1a6a533
Object ID_nl     0cdcb51c-aaad-4906-ba36-31cde1a6a533
Original ID     id-6a0c1fdbab7a4ec5a1a3b23a426e5545
Semanticsearch     interactieve dienstverlening
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 6 mrt 2024 om 21:46.