Omgevingswet/1.5/id-7f8b7eae-a340-45da-8f03-f4e9b78df177: verschil tussen versies
(SmartConnect import, batch-id = 2021-06-04 GEMMA2 Omgevingswet.xml-20210607143149) |
(SmartConnect import, batch-id = 2022-10-24 GEMMA2 Omgevingswet.xml-20221024145535) |
||
Regel 26: | Regel 26: | ||
|Semanticsearch=beoordelen incidentmelding of handhavingsverzoek | |Semanticsearch=beoordelen incidentmelding of handhavingsverzoek | ||
|Occurs in model=Omgevingswet/1.5/id-589f8860-a772-46f4-8c50-03980a8f0295 | |Occurs in model=Omgevingswet/1.5/id-589f8860-a772-46f4-8c50-03980a8f0295 | ||
− | |Occurs in folders=Omgevingswet/1.5/id-4a2d38d8-7d9f-4fe0-81ce-f9c353f0e93f-0- | + | |Occurs in folders=Omgevingswet/1.5/id-4a2d38d8-7d9f-4fe0-81ce-f9c353f0e93f-0-231 |
}} | }} |
Huidige versie van 24 okt 2022 om 15:29
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Omgevingswet en bestaat niet in de GEMMA
Contextdiagram
Eigenschappen
Elementtype | BusinessProcess | |
Label | Beoordelen incidentmelding of handhavingsverzoek | |
Definitie | Hoewel het bedrijfsproces voor het behandelen van een incidentmelding op hoofdlijnen gelijk is aan dat van het behandelen van een formeel handhavingsverzoek, zijn er verschillen. Bij een formeel handhavingsverzoek is minder ruimte voor prioriteitsstelling. De gemeente moet --binnen de wettelijk gestelde termijn-- een formeel besluit nemen over handhaving, en wanneer er inderdaad sprake is van een overtreding dan moet de gemeente in beginsel ook handhaven, in tegenstelling tot bij een 'gewone' incidentmelding; daarbij kan de gemeente besluiten om niet handhavend op te treden. Vanwege deze verschillen is het belangrijk vroegtijdig te onderkennen van welk van de twee varianten sprake is. | |
Nestingniveau | 04 | |
VolgordeId | 023-010-020-020 |
Relaties
Uitgaand | ||
Inkomend |
ArchiMate-views
Komt voor op view |
Deze pagina is het laatst bewerkt op 24 okt 2022 om 15:29.