Relatiebeheer is de centrale spil in de inrichting van omnichannel dienstverlening

ArchiMate-modellen > Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel > Principles > Relatiebeheer is de centrale spil in de inrichting van omnichannel dienstverlening
Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Eigenschappen
Elementtype     Principle
Label     Relatiebeheer is de centrale spil in de inrichting van omnichannel dienstverlening
Definitie     Omschrijving: Relatiebeheer is een onmisbare bedrijfsfunctie voor het inrichten van omnichannel dienstverlening.

Rationale: Omnichannel dienstverlening stelt de klant centraal. Het moet dusdanig zijn ingericht dat er voldoende informatie over de klant beschikbaar is wanneer van kanalen gewisseld word zonder verlies van informatie.

Implicaties:

  • In het relatiebeheer worden (minimaal) identificerende gegevens van een klant en de relaties naar verzoeken, zaken en contacten vastgelegd.
  • Het vastleggen van klantgegevens en contactmomenten wordt uitgevoerd vanuit een overkoepelend belang
  • Het vergt heel wat van medewerkers om contactmomenten die waarde toevoegen vast te leggen voor gebruik in andere processen en/of kanalen
  • Klantgegevens zijn beschikbaar voor gebruik in alle kanalen
  • Op basis van centraal beschikbare klantgegevens en gegevens over contactmomenten kan de dienstverlening worden geoptimaliseerd
Object ID     d087fa64-0723-4967-a404-5eee641543d2
Object ID_nl     d087fa64-0723-4967-a404-5eee641543d2
Original ID     id-68d46f6da43e4c17bd6c2d51a0481a01
Semanticsearch     relatiebeheer is de centrale spil in de inrichting van omnichannel dienstverlening
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 6 mrt 2024 om 21:54.