De medewerker van de gemeente denkt en werkt vanuit het belang van de klant

ArchiMate-modellen > Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel > Principles > De medewerker van de gemeente denkt en werkt vanuit het belang van de klant
Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Eigenschappen
Elementtype     Principle
Label     De medewerker van de gemeente denkt en werkt vanuit het belang van de klant
Definitie     Omschrijving: De klant en zijn belevingswereld zijn de basis voor medewerkers in het afhandelingsproces. De medewerker doorgrondt eerst de behoefte van de klant en zoekt daarna naar een oplossing binnen de organisatie.

Rationale: Excellente dienstverlening vereist dat voor de medewerker de klant en zijn behoeften en belangen duidelijk zijn.

Implicaties:

  • Medewerkers beschikken over vaardigheden om klanten gericht te bedienen en daarin op de juiste manier de verschillende kanalen in te zetten.
  • Medewerkers voelen zich verantwoordelijk voor de klant en kijken (waar mogelijk en relevant) breder naar de situatie van de klant dan alleen naar het verzoek.
  • Medewerkers kennen de eigen organisatie goed en zijn in staat om in het belang van de klant de juiste processen en organisatieonderdelen in te schakelen.
  • De gemeente gebruikt feedback van de klant voor het verbeteren van de ( omnichannel ) dienstverlening
Object ID     bd743aa6-34eb-47cd-b2ab-94003151e66c
Object ID_nl     bd743aa6-34eb-47cd-b2ab-94003151e66c
Original ID     id-4c901b377fc24f4a94f4689ff4289a74
Semanticsearch     de medewerker van de gemeente denkt en werkt vanuit het belang van de klant
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 6 mrt 2024 om 21:54.