De klant ervaart de gemeente als één organisatie

ArchiMate-modellen > Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel > Principles > De klant ervaart de gemeente als één organisatie
Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Eigenschappen
Elementtype     Principle
Label     De klant ervaart de gemeente als één organisatie
Definitie     Omschrijving: De klant ervaart één organisatie, ook indien een verzoek door meerdere processen en/of afdelingen binnen de gemeente wordt afgehandeld en er via meerdere kanalen wordt gecommuniceerd.

Rationale: de organisatorische inrichting van de gemeente is voor de klant niet relevant en mag geen gevolgen hebben voor het dienstverleningsniveau. Klanten worden niet ‘van het kastje naar de muur’ gestuurd.

Implicaties:

  • De bij de afhandeling betrokken processen en afdelingen beschikken over dezelfde gegevens van de klant en de status van het verzoek of de zaak..
  • Klantcontactmomenten worden structureel geregistreerd en bijbehorende documentatie wordt vanuit het belang van de klant en vanuit wet en regelgeving centraal beschikbaar gesteld.
  • Interne overdrachtsmomenten worden zorgvuldig uitgevoerd.
  • Waar mogelijk worden klantverzoeken in één keer afgehandeld en worden overdrachtsmomenten vermeden one stop shopping).
  • Klanten worden enkel op de hoogte gebracht van voortgang in het proces indien die voortgang van meerwaarde is voor de klant.
Object ID     8c50665d-f5aa-4ded-8f10-062db955e338
Object ID_nl     8c50665d-f5aa-4ded-8f10-062db955e338
Original ID     id-f53080eee5804cab9e2744831aaeb0fd
Semanticsearch     de klant ervaart de gemeente als één organisatie
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 6 mrt 2024 om 21:51.