Applicatiecomponenten voor kanalen en klantinteractie bevatten geen proceslogica

ArchiMate-modellen > Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel > Principles > Applicatiecomponenten voor kanalen en klantinteractie bevatten geen proceslogica
Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Eigenschappen
Elementtype     Principle
Label     Applicatiecomponenten voor kanalen en klantinteractie bevatten geen proceslogica
Definitie     Omschrijving: Alle applicatiecomponenten die kanalen of klantinteractie ondersteunen bevatten geen eigen proceslogica.

Rationale: Binnen omnichannel dienstverlening kan de klant gedurende de afhandeling van een verzoek wisselen van kanaal. Het afhandelen van verzoeken en het registreren van gegevens daarover moet daarom onafhankelijk zijn van het gebruikte kanaal. Aanpassingen in het afhandelproces mogen niet leiden tot aanpassingen van de applicatiecomponenten waarmee kanalen en klantinteractie wordt ondersteund.

Implicaties:

  • Er is een centraal component beschikbaar waarin de proceslogica is vastgelegd en beschikbaar wordt gesteld aan andere applicatiecomponenten
  • De applicatiecomponenten die kanalen of klantinteractie ondersteunen maken gebruik van het centrale component dat de proceslogica beschikbaar stelt
  • De status van lopende verzoeken en zaken is beschikbaar en wordt via gestandaardiseerde interfaces
  • Aanpassingen aan de proceslogica die worden doorgevoerd, gelden voor alle kanalen en klantinteractie.
Object ID     612e8ac7-0de3-4eb2-89f1-f7af17aa05f0
Object ID_nl     612e8ac7-0de3-4eb2-89f1-f7af17aa05f0
Original ID     id-4869adc8618943e5a2c53c793b4eecf1
Semanticsearch     applicatiecomponenten voor kanalen en klantinteractie bevatten geen proceslogica
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 6 mrt 2024 om 21:55.