ICT aanbod Wabo-BAG Services

Meer over dit koppelvlak =>

Afspraken met leveranciers[bewerken]

  • In het addendum Documentcreatie services zijn afspraken gemaakt over implementatie van deze standaard in software;
  • Leveranciers zijn akkoord met de afspraak om de standaard beschikbaar te stellen in de 1e release na 1 juli 2014 en uiterlijk 31 december 2014.
  • Leveranciers houden de actuele releaseplanning ten aanzien van deze standaard bij in de GEMMA Softwarecatalogus.

Hoe weet u welke leveranciers het koppelvlak Wabo-BAG Services beschikbaar hebben?[bewerken]

De GEMMA Softwarecatalogus biedt u in twee simpele stappen een overzicht van softwareapplicaties die de standaard Wabo-BAG Services ondersteunen:

  • Stap 1: Ga naar de GEMMA Softwarecatalogus, selecteer: ‘alle pakketten’.
  • Stap 2: Kies in de linkerkolom onder de kop “standaarden” de Wabo-BAG services. Het overzicht wordt gegenereerd met alle softwareproducten van de verschillende leveranciers waarbij wordt aangegeven of de standaard in gebruik of in ontwikkeling is.

Dit overzicht is ook te bereiken via deze directe link.

Staat uw huidige softwareproduct niet in het overzicht?[bewerken]

Neem in dit geval contact op met de Softwareleverancier, of de Gebruikersvereniging om de GEMMA Softwarecatalogus te laten actualiseren of de standaard te laten inbouwen. De leverancier is er zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van de GEMMA Softwarecatalogus.

Community voor vragen en wijzigingsverzoeken[bewerken]

Voor het indienen van wijzigingsverzoeken en het stellen van vragen kan gebruik worden gemaakt van de community Wabo-BAG Services. Bij wijzigingsverzoeken vragen we u de volgende zaken op te nemen:

  • Onderbouwing voor het wijzingsverzoek
  • De eigen voorkeur qua oplossing, inclusief voor- en nadelen
  • Eventuele andere oplossingen inclusief voor en nadelen

Alle leveranciers en gemeenten kunnen dan online reageren op een wijzigingsverzoek. KING zal naar aanleiding van deze reacties een wijzigingsvoorstel doen dat in lijn is met de voorkeur in de reacties. Dit voorstel wordt vervolgens ter besluitvorming voorgelegd aan de werkgroep BAG-WOZ. Hoe uitgebreider de online discussie is (inclusief argumenten), hoe korter de discussie tijdens bijeenkomsten kan zijn.

Status van het standaardisatietraject[bewerken]

Opstellen standaard Vaststellen standaard Proef implementatie Compliancy inrichten Afspraken/implementatie
Gereed Gereed Gepland Q3 - Q4 2014 Gereed Gereed

De specificatie is op 4 juni 2014 als formele standaard vastgesteld door de StUF Regiegroep.

Deze pagina is het laatst bewerkt op 8 sep 2023 om 15:43.