Beste bezoeker,

op dit moment wordt er een nieuwe release doorgevoerd op GEMMA Online. Hierdoor is de omgeving tijdelijk niet beschikbaar.

Vragen? Stuur een e-mail naar gemmaonline@vng.nl

Met vriendelijke groet, Kenniscentrum Architectuur VNG Realisatie

Werkgroep Documentcreatieservices: verschil tussen versies

 
(15 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Overleggroep
+
{{Cocreatie
 +
|Cocreatiepublicatie=Cocreatie
 +
|Redactiestatus=Gearchiveerd
 +
|GEMMAOnlinebeheerder=Beheerder Werkgroep Documentcreatieservices,
 +
}}
 +
{{Werkgroep
 
|Kenmerk=KV-DCR 1.0
 
|Kenmerk=KV-DCR 1.0
 
|Soort overleg=Werkgroep Documentcreatieservices
 
|Soort overleg=Werkgroep Documentcreatieservices
|Overlegtype=Gegevens- en berichtenstandaarden
+
|Overlegtype=Inactief
 
|Inleiding=De werkgroep Documentcreatieservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Documentcreatieservices.  
 
|Inleiding=De werkgroep Documentcreatieservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Documentcreatieservices.  
  
De werkgroep komt in 2015 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op  
+
De werkgroep komt in 2017 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op:
* 25 maart (locatie Woerden) van 10:00-15:00 uur
+
* 22 maart van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
* 10 juni (locatie Geonovum) van 10:00-15:00 uur
+
* 28 juni van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
* 9 september (locatie Woerden) van 9:00-13:00 uur
+
* 11 oktober  van 09.30 - 13.00 uur (inclusief lunch)
* 9 december (locatie nog niet bekend)
+
* 13 december  van 10:30-13:30 uur (inclusief lunch)
 +
<br>
 +
De bijeenkomsten van de werkgroep Documentcreatieservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt.
  
De bijeenkomsten van de werkgroep Documentcreatieservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt.  
+
Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het discussieplatform, zie: https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr.  aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.
 +
<br><br>
 +
De teleconferenties in 2017 vinden plaats op
 +
* 1 juni van 10:00-12:00 uur
 +
* 7 september van 10:00-12:00 uur
 +
* 16 november van 10:00-12:00 uur
 +
<br><br>
 +
Het bijhouden van onderhoudsverzoeken gebeurt in de KING Redmine.omgeving waarin onderhoudsverzoeken (ONV), errata (ERR) en wijzigingsverzoeken (RFC) bijgehouden worden. Deze Redmine omgeving is opengesteld voor iedereen. Hiermee geeft KING inzicht in de vragen en verzoeken omtrent de koppelvlakken.  
  
Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het discussieplatform, zie: https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr. aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.
+
De onderhoudsverzoekenlijst van de Zaak- Documentservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/zaak-en-documentservices/issues
  
De teleconferenties staan gepland op
+
De onderhoudsverzoekenlijst van de Documentcreatieservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/documentcreatieservices/issues
* 28 mei van 13:00-14:30 uur
 
* 16 juli van 10:00-12:00 uur
 
* 12 november van 09:30-11:30 uur
 
|Actueel=<!--De werkgroep richt zich op dit moment op het verwerken van ervaringen opgedaan tijdens de implementatie van de Zaak- en Documentservices. Deze punten zullen worden meegenomen in de volgende versie van de standaard welke nog dit jaar vastgesteld zal moeten worden.-->
 
|copy agenda=
 
|Datum eerstvolgend overleg=20151112
 
|Eerstvolgend overleg intro=Op '''12 november''' staat een overleg ingepland in de vorm van een teleconferentie
 
|Eerstvolgend overleg agenda=#Welkom, agenda, mededelingen en notulen
 
#SSL/TLS versie advies KING
 
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlakken-dcr/security-en-documentcreatie
 
#Specificatie vereiste metagegevens voor variant 1
 
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr/specificatie-vereiste-metagegevens-voor-variant-1
 
#Opvragen sjabloongegevens/sjablooninformatie
 
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlakken-dcr/uitwisselen-van-sjablooninformatie-en-documentinhoud-op-basis-van
 
#Advies gevraagd: Bij creatie geschikt maken voor actieve openbaarmaking
 
#*https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr/advies-gevraagd-bij-creatie-geschikt-maken-voor-actieve#comment-3965
 
  
|Datum laatstgehouden overleg=20150909
 
|Laatstgehouden overleg agenda=#Welkom en mededelingen <br> - Voortgang RGBZ 2.0, StUF ZKN/BG 03.20 <br> - Evaluatie en planning bijeenkomsten volgend jaar <br> - Voorstel samenvoegen werkgroepen <br>
 
#Notulen en actielijst <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
 
#Compliancy <br> - Compliancy Monitor <br> - StUF Testplatform <br>
 
#Namespaces koppelvlakken <br> - Toelichting wijzigingsvoorstel <br> - Gevolgen <br>
 
#Autorisatie en authenticatie
 
#Implementaties en voortgang <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
 
#Vast releaseschema, patches en planning
 
#Vaststelling patches <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
 
#Stand van zaken release Documentcreatie services 1.1
 
#Stand van zaken release Zaak en Documentservices 1.2 <br> - Toelichting Johan Boer: Notificatie bericht Regie en Zaakservices <br>
 
#Afsluiten en rondvraag
 
 
|Leden=* Johannes Battjes (Roxit)
 
|Leden=* Johannes Battjes (Roxit)
* Jeroen Brakel (Vicrea)
+
* Jan Brinkkemper (KING)  
* Jan Brinkkemper (KING)
+
* Edwin Geerling (Interaction next)  
* Paul Dirven (Aia - ITP)
+
* Arjen Hartog (iWriter / MIT-Office)  
* Frans Dondorp (Decos)
+
* Peter Hooftman (NTREE Solutions)  
* Daniel de Klerk (Vicrea)
+
* Albert-Jan Kooijman (Doxis)
* Eko Elens (Gemeente Rotterdam)
+
* Robert van Poelgeest (Metaobjects)  
* Edwin Geerling (Interaction next)
+
* Robin van Polanen Petel (AIA Software)  
* Arjen Hartog (iWriter / MIT-Office)
+
* Björn Ramant (BCT Software)
* Rik Hermsen (Gemeente Venlo)
+
* Waruzjan Shahbazian (SmartDocuments)  
* Peter Hooftman (NTREE Solutions)
+
* Toon Sweegers (Pink Roccade Local Government)  
* Lidwien Meijers (Centric)
+
* Michiel Verhoef (KING)  
* Robert van Poelgeest (Metaobjects)
+
* Ruud Vos (Interaction next)  
* Robin van Polanen Petel (AIA Software)
+
* Tineke Zonneveld (KING-notulist)
* Ronald Pothuizen (NTREE Solutions)
 
* John Rayer (Gemeente Venlo)
 
* Waruzjan Shahbazian (SmartDocuments)
 
* Toon Sweegers (Pink Roccade Local Government)
 
* Wouter Wigman (Roxit)
 
* Michiel Verhoef (KING)
 
* Bart Verwijst (Atos)
 
* Ruud Vos (Interaction next)
 
* Rene Wanders (Decos)
 
 
}}
 
}}
{{Cocreatie
 
|Cocreatiepublicatie=Cocreatie
 
}}
 
<!--
 
[[Categorie:Ondersteuning]]
 
 
De werkgroep Documentcreatieservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Documentcreatieservices.
 
 
De werkgroep komt in 2015 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op
 
* 25 maart (locatie Woerden) van 10:00-15:00 uur
 
* 10 juni (locatie Geonovum) van 10:00-15:00 uur
 
* 9 september (locatie Woerden) van 9:00-13:00 uur
 
* 9 december (locatie nog niet bekend)
 
 
De bijeenkomsten van de werkgroep Documentcreatieservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt.
 
 
Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het [https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr discussieplatform] aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.
 
 
De teleconferenties staan gepland op
 
* 28 mei van 13:00-14:30 uur
 
* 16 juli van 10:00-12:00 uur
 
* 12 november van 09:30-11:30 uur
 
 
Deze werkgroep is één van de overleggroepen van [[GEMMA Ondersteuning#Overleggroepen|GEMMA Ondersteuning]].
 
==Actueel==
 
 
 
==Eerstvolgend overleg==
 
Op '''5 november''' staat een overleg ingepland in de vorm van een teleconferentie. De agenda is nog niet bekend.
 
 
==Laatstgehouden overleg==
 
De meest recente bijeenkomst van de werkgroep vond plaats op '''9 september 2015'''. Hieronder de agenda en vergaderstukken van dit overleg.
 
 
#Welkom en mededelingen <br> - Voortgang RGBZ 2.0, StUF ZKN/BG 03.20 <br> - Evaluatie en planning bijeenkomsten volgend jaar <br> - Voorstel samenvoegen werkgroepen <br>
 
#Notulen en actielijst <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
 
#Compliancy <br> - Compliancy Monitor <br> - StUF Testplatform <br>
 
#Namespaces koppelvlakken <br> - Toelichting wijzigingsvoorstel <br> - Gevolgen <br>
 
#Autorisatie en authenticatie
 
#Implementaties en voortgang <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
 
#Vast releaseschema, patches en planning
 
#Vaststelling patches <br> - Documentcreatie services 1.0 <br> - Zaak- en Documentservices 1.0 <br>
 
#Stand van zaken release Documentcreatie services 1.1
 
#Stand van zaken release Zaak en Documentservices 1.2 <br> - Toelichting Johan Boer: Notificatie bericht Regie en Zaakservices <br>
 
#Afsluiten en rondvraag
 
 
'''Vergaderstukken en presentaties'''
 
{{ToonVergaderdocumenten|KV-DCR 1.0|20150909|Soort overleg=Werkgroep Documentcreatieservices}}
 
 
==Leden==
 
De werkgroep Documentcreatieservices kent de volgende leden:
 
* Johannes Battjes (Roxit)
 
* Jeroen Brakel (Vicrea)
 
* Jan Brinkkemper (KING)
 
* Paul Dirven (Aia - ITP)
 
* Frans Dondorp (Decos)
 
* Daniel de Klerk (Vicrea)
 
* Eko Elens (Gemeente Rotterdam)
 
* Edwin Geerling (Interaction next)
 
* Arjen Hartog (iWriter / MIT-Office)
 
* Rik Hermsen (Gemeente Venlo)
 
* Peter Hooftman (NTREE Solutions)
 
* Lidwien Meijers (Centric)
 
* Robert van Poelgeest (Metaobjects)
 
* Robin van Polanen Petel (AIA Software)
 
* Ronald Pothuizen (NTREE Solutions)
 
* John Rayer (Gemeente Venlo)
 
* Waruzjan Shahbazian (SmartDocuments)
 
* Toon Sweegers (Pink Roccade Local Government)
 
* Wouter Wigman (Roxit)
 
* Michiel Verhoef (KING)
 
* Bart Verwijst (Atos)
 
* Ruud Vos (Interaction next)
 
* Rene Wanders (Decos)
 
 
==Voorgaande overleggen==
 
Per overleg treft u de vergaderstukken aan.
 
{{#ask: [[Categorie:Vergaderingen]] [[Kenmerk::KV-DCR 1.0]] |?Jaar overleg |format=outline| outlineproperties=Jaar overleg
 
| limit=1000|sort=Datum overleg|order=desc|offset=2}}
 
-->
 

Huidige versie van 30 jun 2021 om 13:30

Archief

Deze pagina is gearchiveerd. De inhoud wordt niet meer onderhouden en kan verouderd zijn. Zie de geschiedenis van deze pagina voor laatste wijzigingen.
Ontdek welke statussen van content er zijn en wat deze inhouden.

Laatst bewerkt: 30 juni 2021, 13:30:34

Inleiding

De werkgroep Documentcreatieservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Documentcreatieservices. De werkgroep komt in 2017 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op:

  • 22 maart van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
  • 28 juni van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
  • 11 oktober van 09.30 - 13.00 uur (inclusief lunch)
  • 13 december van 10:30-13:30 uur (inclusief lunch)


De bijeenkomsten van de werkgroep Documentcreatieservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt. Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het discussieplatform, zie: https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr. aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.

De teleconferenties in 2017 vinden plaats op

  • 1 juni van 10:00-12:00 uur
  • 7 september van 10:00-12:00 uur
  • 16 november van 10:00-12:00 uur



Het bijhouden van onderhoudsverzoeken gebeurt in de KING Redmine.omgeving waarin onderhoudsverzoeken (ONV), errata (ERR) en wijzigingsverzoeken (RFC) bijgehouden worden. Deze Redmine omgeving is opengesteld voor iedereen. Hiermee geeft KING inzicht in de vragen en verzoeken omtrent de koppelvlakken. De onderhoudsverzoekenlijst van de Zaak- Documentservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/zaak-en-documentservices/issues De onderhoudsverzoekenlijst van de Documentcreatieservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/documentcreatieservices/issues


Eerstvolgend overleg

Nog geen overleg gepland.

Laatstgehouden overleg

Datum: woensdag 28 juni 2017

De bijeenkomst zal plaatsvinden in Regardz La Vie, Lange Viestraat 351, 3511 BK Utrecht

Agenda

Agenda
  1. Opening en mededelingen
  2. Doorontwikkeling Documentcreatieservices
    • Digitaal ondertekenen
    • Batchcreatie
    • Standaardiseren van vervolgacties
    • Uitwisselen sjablooninformatie
    • Opnieuw in bewerking nemen van document
    • Aansluiten op nieuwe GEMMA standaarden
    • Authenticatie en autorisatie
  3. Proces en planning
  4. Vervolg, afsluiten en rondvraag

Vergaderstukken



Verslag

Leden

De overleggroep Werkgroep Documentcreatieservices kent de volgende leden:

  • Johannes Battjes (Roxit)
  • Jan Brinkkemper (KING)
  • Edwin Geerling (Interaction next)
  • Arjen Hartog (iWriter / MIT-Office)
  • Peter Hooftman (NTREE Solutions)
  • Albert-Jan Kooijman (Doxis)
  • Robert van Poelgeest (Metaobjects)
  • Robin van Polanen Petel (AIA Software)
  • Björn Ramant (BCT Software)
  • Waruzjan Shahbazian (SmartDocuments)
  • Toon Sweegers (Pink Roccade Local Government)
  • Michiel Verhoef (KING)
  • Ruud Vos (Interaction next)
  • Tineke Zonneveld (KING-notulist)


Voorgaande overleggen

Documenten

Document Metadata Versie Beschrijving Versiedatum
Zip.jpg Documentcreatieservices v1.0.02 (ZIP-bestand, 4,15 MB) Metadata icon.jpg 1.0.02 onbekend Koppelvlakstandaarden, Berichtenstandaarden 20150713
Zip.jpg Testset Documentcreatie Services 1.0 (ZIP-bestand, 1,1 MB) Metadata icon.jpg 1.0 onbekend Koppelvlakstandaarden, Berichtenstandaarden 20140702