Versie door GEMMAbot (overleg | bijdragen) op 16 dec 2021 om 09:27 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Paginanaam=Track & trace: slimme dienstverlening met referentiearchitectuur ProductDienstStatus |Elementtype=Nieuwsbericht |Korte samenvatting=Tijdens...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)

Track & trace: slimme dienstverlening met referentiearchitectuur ProductDienstStatus

12 december 2021



Tijdens de Inspiratiedag Omnichannel in november is de referentiearchitectuur ProductDienstStatus (PDS) versie 0.9 gepresenteerd. De referentiearchitectuur PDS is in samenwerking met een aantal overheidsorganisaties uitgewerkt. Commerciële partijen als PostNL en Bol.com hebben de afgelopen jaren geoptimaliseerde klantportalen en ‘track & trace’-functionaliteit ontwikkeld waarmee bestellingen op ieder moment te volgen zijn. De overheid is op dit gebied nog minder ver. Reden genoeg om je in de referentiearchitectuur Omnichannel te verdiepen met een referentiearchitectuur PDS.

PDS is een publieke variant op ‘track & trace’, aansluitend bij publieke waarden, die voldoet aan wet en regelgeving die voor overheden geldt. De referentiearchitectuur PDS (gebaseerd op o.a. de nieuwe Zaakgericht Werken componenten en API’s) moet een solide basis vormen om de komende jaren te werken aan informatievoorzieningen die niet alleen bijdragen aan een betere dienstverlening aan burgers, ondernemers en instellingen maar ook ambtenaren zo goed mogelijk ondersteunt in hun werk. De komende tijd wordt de referentiearchitectuur opgenomen in GEMMA Online als verdiepingspagina achter de pagina Overzicht referentiearchitectuur Omnichannel. Vooralsnog is de referentiearchitectuur PDS op de hoofdpagina als PDF-document te downloaden.


Deze pagina is het laatst bewerkt op 10 aug 2023 om 01:02.