Werkgroep Documentcreatie services

Meer over dit koppelvlak =>

Inleiding

De werkgroep Documentcreatieservices richt zich op het beheer en de verdere ontwikkeling van het koppelvlak Documentcreatieservices. De werkgroep komt in 2017 een viertal keren in persoon bijeen, te weten op:

  • 22 maart van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
  • 28 juni van 9:30-13:00 uur (inclusief lunch)
  • 11 oktober van 09.30 - 13.00 uur (inclusief lunch)
  • 13 december van 10:30-13:30 uur (inclusief lunch)

De bijeenkomsten van de werkgroep Documentcreatieservices zullen geclusterd worden met die van verwante standaarden zodat deelnemers die naar meer dan één werkgroep gaan minder tijd aan overhead zoals reistijd etc. kwijt zijn. In de agenda van de bijeenkomst kunt u zien op welk tijdstip welke standaard behandeld wordt. Daarnaast worden teleconferenties gehouden waarbij besluiten genomen worden over zaken die op het discussieplatform, zie: https://discussie.kinggemeenten.nl/discussie/gemma/koppelvlak-dcr. aangedragen en eventueel reeds besproken zijn. Doel van de teleconferenties is de hoeveelheid discussie tijdens de reguliere bijeenkomsten te beperken en het makkelijker te maken voor deelnemers aan te haken door het beperken van overhead.

De teleconferenties in 2017 vinden plaats op
  • 1 juni van 10:00-12:00 uur
  • 7 september van 10:00-12:00 uur
  • 16 november van 10:00-12:00 uur


Het bijhouden van onderhoudsverzoeken gebeurt in de KING Redmine.omgeving waarin onderhoudsverzoeken (ONV), errata (ERR) en wijzigingsverzoeken (RFC) bijgehouden worden. Deze Redmine omgeving is opengesteld voor iedereen. Hiermee geeft KING inzicht in de vragen en verzoeken omtrent de koppelvlakken. De onderhoudsverzoekenlijst van de Zaak- Documentservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/zaak-en-documentservices/issues De onderhoudsverzoekenlijst van de Documentcreatieservices is te bereiken via: https://kinggemeenten.plan.io/projects/documentcreatieservices/issues


Eerstvolgend overleg

Nog geen overleg gepland.

Laatstgehouden overleg

Datum: woensdag 28 juni 2017

De bijeenkomst zal plaatsvinden in Regardz La Vie, Lange Viestraat 351, 3511 BK Utrecht

Agenda

Agenda
  1. Opening en mededelingen
  2. Doorontwikkeling Documentcreatieservices
    • Digitaal ondertekenen
    • Batchcreatie
    • Standaardiseren van vervolgacties
    • Uitwisselen sjablooninformatie
    • Opnieuw in bewerking nemen van document
    • Aansluiten op nieuwe GEMMA standaarden
    • Authenticatie en autorisatie
  3. Proces en planning
  4. Vervolg, afsluiten en rondvraag

Vergaderstukken



Verslag

Leden

De overleggroep Werkgroeppagina Documentcreatie services kent de volgende leden:

  • Johannes Battjes (Roxit)
  • Jan Brinkkemper (KING)
  • Edwin Geerling (Interaction next)
  • Arjen Hartog (iWriter / MIT-Office)
  • Peter Hooftman (NTREE Solutions)
  • Albert-Jan Kooijman (Doxis)
  • Robert van Poelgeest (Metaobjects)
  • Robin van Polanen Petel (AIA Software)
  • Björn Ramant (BCT Software)
  • Waruzjan Shahbazian (SmartDocuments)
  • Toon Sweegers (Pink Roccade Local Government)
  • Michiel Verhoef (KING)
  • Ruud Vos (Interaction next)
  • Tineke Zonneveld (KING-notulist)


Voorgaande overleggen

Documenten

Document Metadata Versie Beschrijving Versiedatum
Zip.jpg Documentcreatieservices v1.0.02 (ZIP-bestand, 4,15 MB) Metadata icon.jpg 1.0.02 20150713
Zip.jpg Testset Documentcreatie Services 1.0 (ZIP-bestand, 1,1 MB) Metadata icon.jpg 1.0 20140702