Relatiebeheercomponent (CRM)

Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en is een kopie van het GEMMA object Relatiebeheercomponent (CRM)

Contextdiagram
Component voor het onderhouden van relaties met klanten of organisaties. (ApplicationComponent) Relatiebeheer- component (CRM) Component voor opslag en ontsluiting van documenten en daarbij behorende metadata. (ApplicationComponent) Documentregi- stratiecompon- ent Component voor opslag en ontsluiting van zaakgegevens. (ApplicationComponent) Zaakregistrati- ecomponent ApplicationComponent Processturing- component Component voor ontvangen van notificaties van bronsystemen en het routeren daarvan naar geabonneerde afnemers. (ApplicationComponent) Notificatierout- eringcompone- nt De interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie wordt gebruikt om via een specifiek kanaal statusinformatie bij lopende aanvragen van producten of diensten aan een burger, (vertegenwoordiger van een) bedrijf of medeweker te tonen. De interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie is een abstract component. Dat betekent dat verschillende concrete componenten (zoals een Mijngemeentecomponent) de functies die horen bij het Kanaalspecifiek aanvraagcomponent kunnen vervullen. (ApplicationComponent) Interactiecom- ponent voor het tonen van statusinformat- ie (abstracte component) ApplicationFunction Bieden proactieve dienstverlening Functionaliteit waarmee klantcontacten vastgelegd kunnen worden. Klantcontacten kunnen geïnitieerd worden door de burger en/of door de gemeente. (ApplicationFunction) Beheren van klantcontacten ApplicationFunction Opbouwen integraal klantbeeld Functionaliteit voor het aan een burger tonen van de over hem vastgelegde gegevens en functionaliteit voor het corrigeren en actualiseren hiervan. Bij voorkeur via Mijnoverheid.nl. (ApplicationFunction) Tonen en bijwerken mijn gegevens (burger) Functionaliteit voor het relateren van contactmomenten aan zaken (ApplicationFunction) Relateren van contactmome- nten aan zaken Functionaliteit voor het aan een bedrijf tonen van de over hem vastgelegde gegevens en functionaliteit voor het corrigeren en actualiseren hiervan. (ApplicationFunction) Tonen en bijwerken mijn gegevens (bedrijf) Een KCC-medewerker kan documenten aan een zaak bijwerken of toevoegen. Bijvoorbeeld wanneer iemand een nagekomen stuk wil inleveren. Uiteraard enkel wanneer toegestaan in het betreffende proces en pas nadat de zaak door de Zaakafhandelcomponent (generiek of specifiek) is geregistreerd als zaak. (FlowRelationship) 4. bijwerken zaakdocumenten Een KCC medewerker heeft via de Relatiebeheercomponent inzicht in de documenten bij een zaak. (FlowRelationship) 3. inzien zaakdocumenten Een KCC medewerker heeft via de Relatiebeheercomponent inzicht in alle zaken (waar toegestaan). (FlowRelationship) 1. inzien zaakgegevens ServingRelationship Een KCC medewerker kan een zaak bijwerken. Bijvoorbeeld door een telefonisch klantcontact aan de zaak toe te voegen. IN het geval van een juist binnengekomen productaanvraag kan dit pas nadat de zaak door een Zaakafhandelcomponent (generiek of specifiek) is geregistreerd als zaak. (FlowRelationship) 2. bijwerken zaakgegevens De Notificatierouteringscomponent notificeert een Relatiebeheercomponent van bepaalde wijzigingen, obv een abonnementen op notificaties per zaaktype. (FlowRelationship) 3a.notificeren over zaak SpecializationRelationship AssignmentRelationship AssignmentRelationship AssignmentRelationship AssignmentRelationship AssignmentRelationship AssignmentRelationship Deze svg is op 05-04-2024 15:22:05 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 05-04-2024 15:22:05 CEST
Eigenschappen
Elementtype     ApplicationComponent
Label     Relatiebeheercomponent (CRM)
Definitie     Component voor het onderhouden van relaties met klanten of organisaties.
Toelichting     In deze component worden gegevens van klanten, alsmede de contactmomenten bijgehouden.
GEMMA type     Referentiecomponent
Toelichting     In deze component worden gegevens van klanten, alsmede de contactmomenten bijgehouden.
GEMMA status     In gebruik
GEMMA type     Referentiecomponent
Object ID     eb436669-87b4-4134-b59b-dbfda11de5bc
BBN     BBN 2 en beschikbaarheids- en integriteitsmaatregelen op BBN1
BIV score BBN     112
Beschikbaarheid     1
Beschikbaarheid     1 : interne negatieve publiciteit (imagoschade).
Integriteit     1
Integriteit     1 : interne negatieve publiciteit (imagoschade).
Vertrouwelijkheid     2
Vertrouwelijkheid     2 : directe imagoschade, bijvoorbeeld door negatieve publiciteit.
Object ID     eb436669-87b4-4134-b59b-dbfda11de5bc
Object ID_nl     eb436669-87b4-4134-b59b-dbfda11de5bc
Original ID     id-eb436669-87b4-4134-b59b-dbfda11de5bc
Semanticsearch     relatiebeheercomponent (crm)
Deze pagina is het laatst bewerkt op 27 mrt 2024 om 14:47.