Interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie (abstracte component)

ArchiMate-modellen > Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel > ApplicationComponents > Interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie (abstracte component)
Notice.png
Let op. Dit element is onderdeel van de projectarchitectuur Projectmodel Referentiearchitectuur Omnichannel en bestaat niet in de GEMMA

Contextdiagram
De interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie wordt gebruikt om via een specifiek kanaal statusinformatie bij lopende aanvragen van producten of diensten aan een burger, (vertegenwoordiger van een) bedrijf of medeweker te tonen. De interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie is een abstract component. Dat betekent dat verschillende concrete componenten (zoals een Mijngemeentecomponent) de functies die horen bij het Kanaalspecifiek aanvraagcomponent kunnen vervullen. (ApplicationComponent) Interactiecom- ponent voor het tonen van statusinformat- ie (abstracte component) De identiteit van de medewerker wordt vastgesteld middels een authenticatiemiddel met een betrouwbaarheid die aansluit bij de gevoeligheid van de als MijnZaken-informatie te leveren gegevens. Daarnaast worden de rollen waaraan de medewerker is toegewezen opgehaald. Aan de hand van autorisatieprofielen die gekoppeld zijn aan producten of diensten wordt vastgesteld of de medewerker - via de aan hem of haar toegewezen rollen - de juiste autorisaties bezit om toegang te krijgen tot de gevraagde MijnZaken-informatie. (ApplicationProcess) Medewerker authentiseren en autoriseren De identiteit van de burger wordt vastgesteld middels een authenticatiemiddel met een betrouwbaarheid die aansluit bij de gevoeligheid van de als MijnZaken-informatie te leveren gegevens. Daarnaast wordt gecontroleerd welke machtigingen de burger heeft om producten aan te vragen namens iemand anders (bijvoorbeeld omdat die burger optreedt als bewindvoerder voor een andere burger) of welke machtigingen diegene heeft om MijnZaken-informatie namens iemand anders op te vragen. (ApplicationProcess) Burger authentiseren en machtiging toetsen Klantgegevens en -voorkeuren van de burger die de aanvraag heeft ingediend worden op basis van een uniek identificerend gegeven (in dit geval het BSN) opgehaald. Daartoe wordt eerst het GBA-administratiecomponent bevraagd. Op basis van hetzelfde uniek identificerend gegeven worden aanvullende klantgegevens en klantvoorkeuren (zoals voorkeurskanalen) opgehaald uit het Klantenregister. (ApplicationProcess) Aanvullende klantgegevens ophalen ApplicationProcess (Vertegenwoor- diger van) bedrijf of instelling authentiseren en machtiging toetsen ApplicationProcess Basisgegeven- s ophalen Er wordt gecontroleerd of, en zo ja in welke mate de initiërende burger toestemming heeft gegeven voor inzage van (persoons)gegevens voor dit doel (dit voor zover deze gegevens niet op basis van een andere grondslag aan de medewerker mogen worden getoond). (ApplicationProcess) Klanttoestem- mingen controleren Op basis van een relatie met verzoeken via het gegevensobject verzoekcontactmomenten in het Verzoekenregister én/of een relatie met zaken via het gegevensobject zaakcontactmomenten in het Zakenregister worden de contactmomenten die horen bij de verzoeken en/óf naar aanleiding daarvan gestarte zaken uit het Contactmomentenregister opgehaald en getoond. (ApplicationProcess) Contactmome- nten tonen Alle beschikbare informatie over de status van levering van een door een burger aangevraagd(e) product of dienst wordt opgehaald en getoond. (ApplicationProcess) Status verzoeken en zaken tonen ApplicationComponent Chatcompone- nt ApplicationComponent Klantcontactc- entrumcompo- nent Component voor het aanmaken van documenten waarbij vaste teksten/templates worden gecombineerd met gegevens. (ApplicationComponent) Documentcrea- tiecomponent ApplicationComponent E- mailcomponent Component die via webtechnologie veilig toegang biedt tot persoonlijke informatie en gepersonaliseerde digitale dienstverlening. (ApplicationComponent) Mijngemeente- component Component voor het ontvangen en versturen van berichten binnen sociale media waarbij met persoonlijke voorkeuren rekening wordt gehouden. (ApplicationComponent) Sociale mediacompon- ent Component voor het onderhouden van relaties met klanten of organisaties. (ApplicationComponent) Relatiebeheer- component (CRM) ServingRelationship ServingRelationship ServingRelationship ServingRelationship ServingRelationship ServingRelationship ServingRelationship ServingRelationship SpecializationRelationship SpecializationRelationship SpecializationRelationship SpecializationRelationship SpecializationRelationship SpecializationRelationship SpecializationRelationship Deze svg is op 11-04-2024 04:01:05 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 11-04-2024 04:01:05 CEST
Eigenschappen
Elementtype     ApplicationComponent
Label     Interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie (abstracte component)
Definitie     De interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie wordt gebruikt om via een specifiek kanaal statusinformatie bij lopende aanvragen van producten of diensten aan een burger, (vertegenwoordiger van een) bedrijf of medeweker te tonen. De interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie is een abstract component. Dat betekent dat verschillende concrete componenten (zoals een Mijngemeentecomponent) de functies die horen bij het Kanaalspecifiek aanvraagcomponent kunnen vervullen.
Object ID     291ec460-b99a-4287-9adf-ef93a2424f4a
Object ID_nl     291ec460-b99a-4287-9adf-ef93a2424f4a
Original ID     id-5daf0b4a2c3d401a99e22c95a511f435
Semanticsearch     interactiecomponent voor het tonen van statusinformatie (abstracte component)
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 27 mrt 2024 om 14:51.