Toelichting

ArchiMate-eigenschapdefinitie Toelichting
Eigenschapdefinitie-id  : Omnichannel/0.8/id-prop2
ArchiMate-model  : Omnichannel
Datatype  : string
Meest voorkomende waarden top-20  : 
  • Bijv. het online betalen voor een aangevraagd paspoort (1)
  • Bijv. in de vorm van nieuwsbrieven of rss-feeds (1)
  • Bijv. digitale cocreatie bij het vormen van nieuw beleid of het ondersteunen van burgerinitiatieven via een digitaal samenwerkingsplatform waar zowel gemeente als inwoners en/of ondernemers aan deel kunnen nemen. (1)
  • In deze component worden gegevens van klanten, alsmede de contactmomenten bijgehouden. (1)
  • De component biedt de mogelijkheid voor medewerkers om gegevens over beschikbare producten en diensten in te brengen en actueel te houden. Het component biedt eveneens faciliteiten waarmee afnemers van diensten geholpen worden om het door hen gewenste dienst af te kunnen nemen. Ondersteuning kan bijvoorbeeld plaatsvinden via vraag-antwoord dialogen waarbij het te volgen pad dynamisch wordt bepaald of door bij persoonlijke dienstverlening gebruik te maken van reeds bekende gegevens. (1)
  • Bijv. door deze via een digitale producten- en dienstencatalogus te publiceren op de gemeentelijke website (1)
  • Bijv. door aan te geven wat de gemeente levert, met welke kwaliteit en tegen welke kosten (1)
  • Bijv. via een overzicht van alle registraties waar de persoon bekend is en het tonen van logging-gegevens over gebruik daarvan (1)
  • Bijv. BRP-gegevens of lokaal bij de gemeente in registraties vastgelegde persoonlijke gegevens (1)
  • De component maakt het mogelijk om analoge gegevens om te zetten in digitale gegevens die eenvoudig toegankelijk zijn binnen bedrijfsprocessen. Wanneer het omzetten plaatsvindt op een geprotocolleerde en goedgekeurde manier kunnen ontstane digitale gegevens als voldoende authentiek worden beschouwd en kunnen de oorspronkelijke analoge gegevens desgewenst worden vernietigd. (1)
  • Output van een proces kan een brief, een beschikking of een andersoortig document zijn. Afhankelijk van de kanaalvoorkeur van klant of ketenpartner en de inrichting van de gemeente, moeten deze berichten per e-mail, berichtenbox of printer gestuurd worden. Door hiervoor één generiek component te voorzien, hoeven procesondersteunende systemen deze logica niet in te bouwen. (1)
  • Bijv. het verzenden van een papieren brief of een elektronisch bericht via e-mail of in de Berichtenbox @opm: was oorspronkelijk 'documentverzending'; "document" wordt vaak gebruikt als synoniem voor "tekstdocument" terwijl het gaat om output in brede zin (1)
  • Bijv. het opmaken van documenten in de gemeentelijke huisstijl of het volgens geldende berichtstandaarden transformeren van data naar een elektronisch bericht (1)
  • Bijv. het archiveren van een elektronisch document dat naar een klant is verzonden (bijv. via email of berichtenbox, of (na inscannen) van papieren brief. (1)
  • Bijv. het publiceren van informatie op gemeentelijke website of via social media (1)
  • De component kan open data uit meerdere bronnen inwinnen, catalogiseren en ontsluiten naar geïnteresseerde afnemers. (1)
  • De component maakt het mogelijk dat meerdere personen of organisaties gezamenlijk kunnen werken aan een doel en daarbij maximaal onafhankelijk van elkaar zijn. Het component moet zoveel mogelijk tijd-, plaats- en apparaatonafhankelijk door deelnemers kunnen worden gebruikt. De Engelse term voor deze vorm van samenwerking is: 'collaboration. Een voorbeeld van een samenwerkingsysteem is een extranet dat geschikt is voor samenwerking tussen medewerkers en personen buiten de organisatie. Andere voorbeelden van samenwerkingssystemen zijn publiek aangeboden voorzieningen zoals Office365 of groepsfaciliteiten binnen platforms als Yammer of Facebook. (1)
  • De component ondersteunt het effectief en efficiënt uitwisselen van berichten tussen applicaties binnen en buiten de organisatie. Het component speelt hierbij de rol van 'makelaar' die bemiddelt tussen de berichtleverancier en de berichtontvanger. Het 'bemiddelen' omvat minimaal het ontvangen en afleveren van het bericht maar kan ook allerlei aanvullende functies omvatten (bijv. tussentijds transformeren van berichten). (1)
  • De component biedt de mogelijkheid om online te betalen voor aangevraagde of afgenomen producten en diensten (bijv. bij de aanvraag via een eFormulier van een product dat voorafgaand aan levering betaald moet worden). (1)
  • Bijv. voor gevraagde en aangeboden persoonlijke ondersteuning of bedrijfsruimten (1)
Gebruikt door  : 



Deze pagina is het laatst bewerkt op 28 jun 2021 om 08:12.