Elektronische publieke diensten ontwikkeling

ArchiMate-modellen > GEMMA 2 > BusinessFunctions > Elektronische publieke diensten ontwikkeling
Eigenschappen
Elementtype     BusinessFunction
Label     Elektronische publieke diensten ontwikkeling
Definitie     Het ontwikkelen van beleid om effectief en efficiënt elektronische diensten te kunnen verlenen.
Toelichting     Doel is om het elektronische kanaal (met name het internet) optimaal te kunnen benutten. Burgers moeten alle (aan)vragen aan de overheid digitaal kunnen versturen en alle berichten van de overheid digitaal ontvangen. Het digitale kanaal wordt daarbij voorkeurskanaal vanuit de overheid gepresenteerd. Via een multichannel strategie wordt de relatie tussen de verschillende kanalen voor dienstverlening bewaakt (bijv. persoonlijke kanaal (bijv. het loket), het schriftelijke kanaal (bijv. brieven) en het telefonische kanaal (bijv. het Klantcontactcentrum). Conform het uitgangspunt digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet blijven andere kanalen beschikbaar voor mensen die het digitale kanaal niet kunnen of willen gebruiken. Doelen van het (door)ontwikkelen en toepassen van elektronische diensten kunnen bijv. zijn: * meer efficiency (= tijd en kosten) * hogere klanttevredenheid * verhoogde effectiviteit van beleid * betere kwaliteit van dienstverlening * meer transparantie.
Toelichting     Doel is om het elektronische kanaal (met name het internet) optimaal te kunnen benutten. Burgers moeten alle (aan)vragen aan de overheid digitaal kunnen versturen en alle berichten van de overheid digitaal ontvangen. Het digitale kanaal wordt daarbij voorkeurskanaal vanuit de overheid gepresenteerd. Via een multichannel strategie wordt de relatie tussen de verschillende kanalen voor dienstverlening bewaakt (bijv. persoonlijke kanaal (bijv. het loket), het schriftelijke kanaal (bijv. brieven) en het telefonische kanaal (bijv. het Klantcontactcentrum). Conform het uitgangspunt digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet blijven andere kanalen beschikbaar voor mensen die het digitale kanaal niet kunnen of willen gebruiken. Doelen van het (door)ontwikkelen en toepassen van elektronische diensten kunnen bijv. zijn: * meer efficiency (= tijd en kosten) * hogere klanttevredenheid * verhoogde effectiviteit van beleid * betere kwaliteit van dienstverlening * meer transparantie.
Object ID     8b1f2e57-5cd0-4faf-81f5-461bc5ab52db
Object ID     8b1f2e57-5cd0-4faf-81f5-461bc5ab52db
Object ID_nl     8b1f2e57-5cd0-4faf-81f5-461bc5ab52db,8b1f2e57-5cd0-4faf-81f5-461bc5ab52db
Original ID     id-8b1f2e57-5cd0-4faf-81f5-461bc5ab52db
Semanticsearch     elektronische publieke diensten ontwikkeling
Relaties
Uitgaand    
Inkomend    
ArchiMate-views
Komt voor op view    
Deze pagina is het laatst bewerkt op 13 feb 2024 om 11:20.