GEMMA Online
Aanmelden
Samen Organiseren
Introductie
Gegevenslandschap
Thema's
Architectuur Mobiel
Bewegingen in Sociaal Domein
Gegevensmanagement
Informatie- en archiefbeheer
Locatie- of Geo-informatie
Logging en verwerkingsactiviteiten
Omnichannel
Omgevingswet
Privacy & Informatiebeveiliging
Verbinden
Werken onder architectuur
Zaakgericht werken
GEMMA Architectuur
Inleiding GEMMA Architectuur
GEMMA Architectuurprincipes
GEMMA Procesarchitectuur
GEMMA Bedrijfsfuncties en -objecten
GEMMA Informatie- en applicatiearchitectuur
GEMMA Domeinarchitecturen
Overzicht GEMMA architectuurviews
Overzicht GEMMA referentiecomponenten
Standaarden & Compliancy
Inleiding standaarden
Gegevens- en berichtenstandaarden
- API-standaarden
- Informatiemodellen
- Koppelvlakken en sectormodellen
Zaaktypecatalogus (ZTC2)
GIBIT
Compliancy
- Compliancy testsets
- StUF Testplatform
GEMMA Softwarecatalogus
Overzicht alle standaarden
Samenwerking
Governance
Denk Mee
Overleggroepen
Ondersteuning
GEMMA architectuurrepository
GEMMA tools
GEMMA modelwijzigingen
GEMMA kennismodel
GEMMA archief
Handreikingen
Ontvangst
ArchiMate-modellen
>
GEMMA 2
>
BusinessFunctions
> Ontvangst
Contextdiagram
Het ontvangen van signalen, gegevens of een verzoek of een melding die aanleiding geeft om een proces te starten of die anderszins bijdraagt aan de uitvoering van het proces. (BusinessFunction)
Ontvangst
een verzoek tot heroverweging van een bestreden besluit (BusinessObject)
bezwaar
Vaststellen van de identiteit van de persoon. Obv DIGID, geldig paspoort of Id bewijs. Resultaat een geïdentificeerd persoon. NIEUW: Vaststellen van de identiteit van de dienstenaanvrager (BusinessFunction)
Identiteitvastst-
elling
Een signaal heeft betrekking op een persoon of groep en geeft aan dat er met deze persoon of groep mogelijk iets aan de hand is. (BusinessObject)
signaal
een uiting van onvrede over enige handeling door of namens de gemeente gedaan door een klant of medewerker dan wel door een persoon of organisatie waarmee de gemeente contacten onderhoudt (BusinessObject)
klacht
Het bepalen in welke mate een klant zelfredzaam is. (BusinessFunction)
Zelfredzaamhei-
dbepaling
een mededeling aan de gemeente door een natuurlijk persoon of een niet-natuurlijk persoon (BusinessObject)
melding
Het afrekenen van afgenomen producten of diensten, bijbehorende leges of andere verschuldigde bedragen (BusinessFunction)
Afrekening
Het informeren van de dienstaanvrager over de bij de dienst behorende rechten en plichten. (BusinessFunction)
Verstrekking
rechten en
plichten
Het aangaan van de interactie met de klant en ketenpartners, het ervoor zorgen dat zij over de juiste gegevens en informatie beschikken en het ontvangen van meldingen, verzoeken en gegevens. (BusinessFunction)
Klant- en
keteninteractie
Het toetsen of aan alle voorwaarden is voldaan om een aanvraag te kunnen afhandelen (BusinessFunction)
Voorwaardento-
etsing
een vraag of aanvraag voor een product/dienst door een klant (BusinessObject)
verzoek
Het bepalen of een verzoek of melding voldoet aan de formele indieningsvereisten. (BusinessFunction)
Vormacceptatie
Het vaststellen van de rechten van een geauthenticeerde dienstenafnemer (BusinessFunction)
Autorisatievasts-
telling
Het extraheren van de inhoudelijke gegevens die via een bepaald kanaal zijn verkregen om die kanaalonafhankelijk te kunnen gaan verwerken (BusinessFunction)
Informatieextra-
ctie en opslag
een samenhangende hoeveelheid werk met gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd eindresultaat waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moeten worden (BusinessObject)
zaak
Functionaliteit voor het daadwerkelijk indienen van een aanvraag en het tonen van een ontvangstbevesting na indiening (ApplicationFunction)
Indienen
aanvraag en
tonen
ontvangstbevest-
iging
Het indienen respectievelijk wijzigen van een aanvraag. (BusinessFunction)
Indiening c.q.
wijziging
aanvraag
AccessRelationship
W
AggregationRelationship
AccessRelationship
W
AccessRelationship
W
AggregationRelationship
AccessRelationship
W
AggregationRelationship
AggregationRelationship
AggregationRelationship
AggregationRelationship
AccessRelationship
W
AggregationRelationship
AggregationRelationship
AggregationRelationship
AccessRelationship
W
ServingRelationship
AggregationRelationship
Deze svg is op 15-04-2021 21:21:30 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2021 ArchiXL.
ArchiMedes 15-04-2021 21:21:30 CEST
Legenda:
Overzicht ArchiMate definities
ArchiMate-element
GEMMA 2
Bedrijfsfunctie
Naam
:
Ontvangst
Definitie
:
Het ontvangen van signalen, gegevens of een verzoek of een melding die aanleiding geeft om een proces te starten of die anderszins bijdraagt aan de uitvoering van het proces.
GEMMA type
:
Bedrijfsfunctie
Object ID
:
0ae840a8-d403-4090-9d02-4ec36a02f88c
Object ID
:
0ae840a8-d403-4090-9d02-4ec36a02f88c
Object ID_nl
:
0ae840a8-d403-4090-9d02-4ec36a02f88c
Original ID
:
id-0ae840a8-d403-4090-9d02-4ec36a02f88c
Semanticsearch
:
ontvangst
Relaties
:
Subfunctie(s):
Identiteitvaststelling
Zelfredzaamheidbepaling
Afrekening
Verstrekking rechten en plichten
Voorwaardentoetsing
Vormacceptatie
Autorisatievaststelling
Informatieextractie en opslag
Indiening c.q. wijziging aanvraag
Onderdeel van:
Klant- en keteninteractie
Komt voor op
:
ArchiMate views:
BA01 Bedrijfsfunctiemodel
BA03 Bedrijfsfunctie en objectenmodel
BS01 Bedrijfsfuncties bestuur
BS02 Bedrijfsfuncties bestuur met referentiecomponenten
Basisbeveiligingsniveau referentiecomponenten (BBN en BIV)
Basisbeveiligingsniveau referentiecomponenten (BBN)
Bedrijfsfuncties ‘klant- en keteninteractie’
KK01 Bedrijfsfuncties klant en keteninteractie
KK02 Bedrijfsfuncties klant en keteninteractie met referentiecomponenten
OOV01 Bedrijfsfuncties openbare orde en veiligheid
meer views ...
Categorieën
:
BusinessFunctions
Elementen
ArchiMate3.1
ArchiMateElements
BusinessLayer
BehaviorAspect
ArchiMateModel GEMMA 2
Bedrijfsfuncties